• Day 14

Bratislavautuminen

July 11, 2022 in Slovakia ⋅ 🌙 18 °C

Bratislava oli Brnon jälkeen jotakin samaa mutta eriä. Siirryttiin euromaahan, joten hintojen vertailu oli helpompaa, muta meininki ja kieli käytännössä hyvin samaa mitä Tšekin puolella rajaa. Bratislavassa on kiinnostavaa hyvin säilyneen vanhan kaupungin lisäksi sijainti sekä Itävallan että Unkarin rajan tuntumassa. Erittäin helppo noin tunnin junamatkan päässä oleva kohde Wienissä kävijälle ja suosittelemmekin vahvasti täydentämään matkakokemusta tällä kaupungilla.

Majoitus oli semisti homeessa ja kadun varrella oli ikuinen vappu, mutta muutenhan täällä pärjäili oikein mainiosti. Tällä kertaa majoituttiin siis ihan rehellisellä turistialueella joten kaupungin aito luonne jäi näkemättä toisin kuin edellisessä kohteessamme Brnossa. Mutta hyvä on välillä vetää ihan turistina, ei joka kaupungissa tarvitse vierailla lautapelikahvilassa ja paikallisten suosimissa laatukohteissa.

Erikoisuutena paikallisesta intialaisesta ravintolasta, Chutneyssä, oli tyypillisten intialaisten annosten lisäksi Street Food -osastossa Palak Panir -pizza. Täytyi kokeilla. Ei ihan Jyväskylän Shalimarin tasoinen elämys, mutta pizzaksi hyvä ja jännä.