Lefkas

July 23, 2023 in Greece ⋅ ☀️ 34 °C

Een dag later dan gepland zijn we aangekomen op Lefkas. Moe en gaar van de enorme hitte, die ons aardig overvalt, ontmoeten we onze medezeilers van de flottielje en ook ook onze boot de Brizzo. De flottielje bestaat uit 5 zeilboten waarvan 1 de moederboot is waar de flottieljeleiders Tessa en Sanne, op varen met meezeilers. De de anderen zijn bemand met mensen van onze leeftijd en met grote puberkinders. De Brizzo is een Bavaria 33 en een luxe en grotere boot dan we eerder gezeild hebben.
    Met de hoognodige boodschappen besluiten we snel te vertrekken zodat we optijd aankomen op onze eerste stek, Vathi. Net buiten de haven proberen we even uit wat de Brizzo allemaal in z'n mars heeft. We draaien vooruit, achteruit, over bakboort en stuurboord. Dit keer geen helmstok maar een echt roer. Even wennen want het eerste uur sturen we steevast andersom. Het is bloedje heet en er staat geen wind. Dan maar even het zwemplateau uitproberenen en lekker lunchen. In de middag steekt er een matig windje op en zeilen we richting Sivota.
    Bij aankomst gaan we aan de steiger liggen met mooringlijnen bij de anderen van de groep. Bij het eten is het meteen al gezellig. Toch haken wij vroegtijdig af en terwijl de anderen de cocktailbar induiken duiken wij ons bedje in.