Kalamos

August 1, 2023 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Gelukkig zijn we vertrokken met een lege maag, anders hadden zeker de vissen gevoerd. De golven zijn misselijkmakend hoog, dus met een pilletje en een watje in 1 oor varen op en neer tot we bij Arkoudi zijn. Bij dit kleine eilandje zijn de golven veel minder dus we ankeren om even te eten en te zwemmen.
    Als we wegvaren is er een goed windje opgekomen. We hijsen de zeilen en tot onze schrik ontdekken we een scheur in de rand van de fok bij het achterlijk. We kunnen niks anders doen dan alleen met het grootzeil verder te varen. Helaas mogen we weer ook de andere dagen niet meer mee varen.
    Inmiddels zijn we aangekomen in de haven van Kalamos. Een schattig klein haventje waar George de havenmeester is en ook de eigenaar van het restaurant waar we gaan eten.
    De porties zijn ongenadig groot en halverwege de maaltijd haakt de een na de ander af. Wij gaan terug naar onze boot met een pizzadoos onder de arm. Daar worden we voor de zoveelste keer overvallen door een flinke vermoeidheid, dus na een dutje op het bankje duiken we toch maar ons bed in.