Dag 10

April 25 in Portugal ⋅ 🌬 15 °C

Ja, jullie zijn nu allemaal nieuwsgierig hoe het allemaal verder gegaan is. Nou dat zal ik vertellen. Wij zijn vroeg opgestaan om eerst naar het dorpje te rijden om te tanken en om te kijken of we een sleepoog konden scoren. Dan zouden we naar het boertje gaan waar we om 9 uur hadden afgesproken. Met het boertje zouden we dan eerst de weg gaan wijzen hoe hij bij Kees kon komen. Het boertje dan weer terugbrengen en dan zou hij zijn tractor nemen om naasr Kees te rijden. Dat zou wel zo moeten want hij mocht niet over de hoofdweg. Maar nu de ontknoping. We waren net op weg tien Klara ons belden. Er was net bij hun een Nissan patrol op het strand aangekomen. Dat is een soort jeep. Kees heeft hem gelijk aangesproken en de man wilde wel helpen. Nou binnen no time stonden ze weer boven op de heuvel. Een gebedsverhoring. Die man blij met zijn 50 euro en Kees en Klara blij. Wij hebben ze vlakbij de hoofdweg opgewacht waarna we eerst naar her boertje zijn gereden. We kwamen om half tien daar aan en ze stonden nog steeds met zijn tweeën te wachten tot wij aankwamen. Heel bijzonder hoe behulpzaam. Het boertje het filmpje laten zien hoe het opgelost is en ook 50 euro gegeven. Ook weer blij. Eindelijk konden we weer gewoon op pad. Onderweg zagen we bordjes met een vuurtoren en die zijn we maar gevolgd. We kwamen uit op de klippen waar we een mooi uitzicht hadden op de rotsen . Daar gelijk maar het middageten gebruikt. Om 13.45 weer vertrokken om een plekje te zoeken om te overnachten. Na water geloosd en ingenomen te hebben staan we weer op een heerlijk plekje in the middle of nowhere.Read more