Dag 20

May 5 in Spain ⋅ ☁️ 15 °C

Dirigent en voorzanger meneer merel is al vroeg in de veren. Hij is al om 4 uur in de top van de boom gaan zitten. Hij wil zanglessen aan het mussenkoor geven. Na een heel uur te fluiten hoor je hier en daar een mus. Die wil het gehoorde wel nadoen. Vele mussen volgen maar het lukt niet om meneer merel na te doen. De merel blijft nog zeker een uur zijn best doen om de mussen wat noten bij te leren. Het blijft echter een getsilp van jewelste. Meneer merel heeft nog meer te doen. Hij houdt het voor gezien en gaat voor de maaltijd zorgen. De mussen blijven nog zeker 15 uur hun best doen voordat zij het ook voor gezien houden. Morgen maar weer proberen.
    Maar goed, wij zijn dus bijtijds opgestaan en na het traditionele ontbijt compleet met vers gekookte eieren konden we met wat horten en stoten de morgendienst meeluisteren. Voor de rest van de dag hadden we een echte rustdag. 'S middags kregen we geen contact met internet dus hebben we een preek geluisterd die we zaterdagavond gedownload hadden. We hadden begrepen dat als je vlak bij de receptie stond wel gewoon wifi had. Na de middag preek en het warme avondeten nog de gebruikelijke spelletjes phase 10 gedaan. Heerlijk zo'n rustige rustdag met op de achtergrond het mussenkoor.