Borobudur etc.

July 29, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 22 °C

Vandaag mogen we weer vroeg ons bed uit: om 6:30 uur worden we opgehaald. We hopen zo op tijd te zijn voor het kopen van kaartjes waarmee we op de Borobudur zelf kunnen (want dat lukte online niet). Helaas hebben zowel Bert als ik (wat) last van onze buik, maar dat gaat de pret vast niet drukken. Onze chauffeur blijkt de goede kaartjes voor ons te kunnen regelen voor de tour van 9:30 uur. Ook voor Prambanan. Dat is chill. Omdat we zo vroeg zijn, tipt de chauffeur ons om eerst een plek te bezoeken waar ze laten zien hoe Luwak koffie wordt gemaakt (vanwege het vervaardigingsproces (een van) de duurste koffiesoorten ter wereld). Leuk!
    Na het (warme) bezoek aan de Borobudur krijgen we op de terugweg een lokale lunch bij mensen thuis aangeboden. Het is echt in de middle of nowhere tussen de rijstvelden. Heel lekker, maar veel en veel te veel voor ons viertjes! Daarna bezoeken we het 2e tempelcomplex van vandaag: Prambanan, het grootste Hindoeïstische tempelgebeuren van Indonesië. Daarna is de pap op en worden we teruggebracht naar het hotel. Voor vanavond hebben we gereserveerd bij restaurant ViaVia. Lekker dichtbij het hotel. Nick en Dani vielen trouwens vandaag weer erg in de smaak bij verschillende dames (en heren) en zijn verschillende keren op de foto gevraagd 😀