• Day 13–16

Tortuguero dag 1

February 14 in Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

Idag stod vi meget tidligt op og tog afsted fra La Fortuna til Tortuguero med shuttlebus. Mødte en sød pige fra Utrecht på bussen som gav os gode rejse tips.
    På vejen stoppede vi ved en banan plantage og hørte om det
    hårde slidsomme arbejde en cabarero har med at slæbe banan klaser på 35 kg for 400$ om måneden. Helst 200 dagligt og som bliver fyret hvis det er under og kan tjene ekstra hvis han slæber flere.
    Firmaet stiller også huse til rådighed for deres medarbejdere så de ikke skal betale husleje fra deres sparsomme lønninger.
    Herefter stoppede vi ved et lille sted hvor vi så næsehornsbiller.
    Efter en fem timers bustur skulle vi over i en båd og sejle til Tortuguero national parken.
    Super flot tur og så mange fugle, krokodiller og skildpadder på vandet.
    Blev mødt af vores vært Willis og sejlet videre til All Rankins Lodge.
    Her fik vi frokost, fik bestilt billetter til national parken dagen efter og badet i poolen. Der er dsv kraftig understrøm og de fraråder al badning fra stranden der ellers ligger en stenkast herfra. En turist lyttede ikke til advarslerne og druknede for to dage siden. Tror at vi bare lader være med at bade og holder os i poolen🙈😳
    Kl 16 sejlede Willis os til byen hvor vi gik lidt rundt og fik aftensmad på Buddha House med et bord ud til vandet. Kl 18:30 sejlede vi tilbage i buldermørke med en flot måne over vandet🌙
    Godnat herfra for vi skal op kl 5 og afsted på tur kl. 5:45🥱😴