• Day 33

צ׳יטוואן

April 18, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 36 °C

אחרי נסיעת ג׳יפ מזוויעה הגענו לצ׳יטוואן. כבר כמעט ערב את המלון כבר סגרנו בנסיעה hotel pikok והיינו בטוחים שזה סתם הוסטל שמתהדר בשם מפוצצץ, אבל לא זה הייה מלון אמיתי! עם מיתת ענק בחדרים ועם מזגן ומאוור, מיניבר, שני בקבוקי מיים, קומקום ערכת תה ומקלחת בחדר עם מיים רותחים (פינוק אמיתי )
    אחרי שהתפנקנו קצת בחדרים ירדנו לבקש מבעל ההוסטל שיעזור לנו לסגור למחר חווית ספארי בשמורה של צ׳יטוואן. אחרי שיח ומיקוח סגרנו על חצי יום ברגל חצי בג׳יפ ספארי. אכלנו ארוחת ערב במסעדת ג׳לפיניו בהמלצת בעל המלון והיא באמת הייתה מעולה שיחקנו קצת קלפים צחקנו דיברנו וחזרנו למלון כי למחרת יש יום עמוס שמתחיל מוקדם בבוקר.
    בבוקר קמנו בשעה שש אכלנו ארוחת בוקר מפנקת עילי ואני שמרנו על המורשת היהודית ואכלנו קורנפלקס וחביתה השאר נהנו מחביתה פירות וטוסטים.
    פגשנו את המדריך שלנו רג׳ה ויצאנו לכוון השמורה, כדי להגיע לשמורה צריך לחצות נהר קטן שמפריד בין החיות לבין העיר. עלינו על הסירה - גזע עץ שמרכזו גולף החוצה וחצינו את הנהר בהנף משוט אחד של המשיט בצד השני פגשנו את המדריך השני שמלווה אותנו לחצי הראשון של היום הליכת ג׳ונגל. לצד הנהר השתזפו תנינים נכנסנו למעבה הג׳ונגל קיבלנו שיחת הסברים על איך מתנהגים בספרי ועל הסימנים המוסכמים והתחלנו לצעוד. בהתחלה הייה נראה די שומם עד שלפתע סימן לנו רג׳ה המדריך להגיע קרוב וראינו להקה ענקית של איילים כשהם קלטו אותנו הם התחילו לרוץ בניתורים מרשימים והיתרחקו. אחריהם ראינו עוד כמה עדרים של איילים אבל רצינו קרנף עצרנו קצת לנוח והמדריכים הסבירו לנו שבשעה הזו של הבוקר הקרנפים אוהבים להיתרחץ בנהר אז מנלך עכשיו לכוון הנהר. אחרי הליכה קצרה לאורך הנהר ראינו אותו! הקרנף הודי! מתקרר במימי הנחל, עצרנו להיתפעל ממנו ואחרי כמה דקות הנחנו לו לנפשו התקדמנו עוד קצת הייער היתחלף בשטח פתוח רחב ידים ופתאום שמענו רחש מהשיחים אחד המדריכים היתקרב ואז סימן לנו לרוץ כשרג׳ה צועק לנו לעלות מהר על העצים כדי שהקרנף לא יפגע בנו, כמו ילדים טובים טיפסנו ואז נגלה אלינו בשיא תפארתו הטנק של עולם החי בגובה של כמעט שני מטר משקל שני טון עור עבה שנראה כמו שיריון הוא הסתובב במרחק עשרה מטר מאיתנו ולחך עשב. כשהיתרחק המשכנו בסיבוב וראינו עוד כמה קרנפים אבל לא מכזו קירבה רובם רבצו במיים הקרירים. כשהגיעו צהריים יצאנו מהשמורה לכפר ואכלנו צהריים הדרישה הייתה מקום עם מזגן לא משנה מה הטעם וכך הייה מסעדה סבירה בטעמה אך עם מזגן מקרר. חזרנו לשמורה לנסיעה בג׳יפ אליה הצטרפו זוג בריטים וזוג ממקסיקו הנסיעה בג׳יפ היתה קופצנית ודי משעממת חלקנו לא הצליח להחזיק את העיניים פקוחות. ראינו עוד כמה קרנפים משפחת קופים חמודה עשתה לנו הצגות קצת איילים וטווסים ואז בישורת האחרונה רגע לפני שחזרנו לגונדולה מבין השיחים צץ קרנף ענק. הוא בהה בג׳יפ בעיניים קטנות הנהג הבין את הרמז נסע אחורה והקרנף חצה לאיטו את הכביש ונעלם בשיחים. יצאנו מהשמורה מרוצים בסך הכול ראינו הרבה קרנפים חלקם ממש מקרוב ועוד חיות טבע פראיות. חזרנו להוסטל היתקלחנו נחנו ויצאנו לשבת בבית קפה מקומי שקיבל המלצות רבות. בקפה איילת ואני סגרנו דברים אחרונים לגבי הטיסה שלנו והיצאה מחר לקטמנדו, עילי עומר אורן ועלמה תכננו את המסלול שלהם בלנגטנג ואת היום שיעשו בציטוואן כשאנחנו כבר לא נהיה. בערב חזרנו למסעדות ג׳לפיניו שיחקנו קלפים הזלנו דמעה בפרידה מרגשת וחזרנו למלון שם עוד קצת חיבוקים. תשלום על השהות (שהייה מורכב ומבלבל) חיסולה של הקופה השיטופית המרובעת. עוד קצת מילות פרידה חיבוק ולישון מחר אני ואיילת יוצאים לכוון קטמנדו לפגוש את ליאור עדי ושקד נסיעה של ששוחצי שעות באוטובוס בדרכים העקלקלות של נפאל