Satellite
Show on map
  • Day 62

    Manaslu dag 5 en 6

    October 1, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

    Gisteren was een erg mooie dag, niet te warm en niet heel erg bewolkt waardoor we mooie uitzichten hadden. Het was een lange dag van 7 uur lopen naar Deng. Toen we daar uiteindelijk aankwamen hadden we er ruim van 25 km opzitten, met meer dan 1000 meter klimmen en 400 meter dalen.

    Na de lunch begon het verschil tussen Ron en mij wat te groot te worden. Ik voelde me erg goed dus liep een stuk harder dan normaal. Daarom besloten we dat ik gewoon met de porter door liep op mijn tempo en dat Ron met de gids op zijn tempo liep.

    Vandaag werden we wakker met lichte regen maar toen we gingen lopen was het gelukkig alweer droog en begon het langzaam op te klaren. Na een uurtje kwam de zon er door en was het weer een prachtige dag. Vandaag liepen we naar Namrung, dit was een stuk verder dan in het programma stond omdat we volgens de permit in 7 dagen de pas over moeten zijn. Het zou dus goed kunnen dat onze tocht uiteindelijk een dagje minder gaat duren. Van was weer een lange dag van 7 uur lopen en ruim 1200 meter klimmen. Na de lunch deden we vandaag weer het zelfde al gisteren, ik ging vooruit met de porter en Ron liep wat rustiger met de gids. Als het goed is zijn de lange dagen voorlopig even voorbij en dat nu wel een erg fijn vooruitzicht want het toch best een pittige tocht tot nu toe
    Read more