Manaslu dag 8 en 9

October 4, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

De afgelopen twee dagen waren erg relaxed, gisteren moesten we maar 4 uur lopen naar Samdo en vandaag was onze acclimatisatie dag.

De omgeving wordt iedere dag weer mooier nu we echt hoog in de bergen zitten. Gisteren was een lekker dagje met weinig klimmen. Ron voelde zich ook weer een stuk beter wat een erg goed teken is omdat de zware dag over de pass steeds dichterbij komt. Het weer zat ook erg mee, veel zon maar ook nog flink bewolkt. Ondanks de bewolking hebben we af en toe nog fantastisch uitzicht op de grote pieken.

Vandaag was onze acclimatisatie dag, dat houd in een kleine dagtocht en verder vooral rusten in het hotel.

In de dagtocht klommen zo'n drie a vierhonderd meter naar 4100. Het was behoorlijk bewolkt toen we daar aankwamen. Gelukkig verplaatsen de wolken zich hier erg snel hier waardoor we met momenten weer een geweldig uitzicht hadden.

Het blijft onwerkelijk om hier midden in de himalaya te zitten met uitzicht dat je normaal alleen op internet ziet. Wat een geweldige trekking, echt iedere dag weer genieten!