• Day 14

Dag 12 (+11): Duiken

December 21, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Dag 11 was onze eerste rustdag en ook niet echt interessant, belangrijkste onderdeel is dat het rusten mislukt is😅. Dus snel door naar dag 12!

Duiken! Vandaag stond de enige activiteit op de planning die we ver voor onze vakantie al hadden vastgelegd, duiken bij de Poor Knight eilanden. Voor de duikers onderons de wateren rondom NZL zijn ‘koude wateren’ dus de wat meer gezette uitgeholde negers(duikpakken) diende gebruikt te worden. Het volgende zijn we onderwater tegengekomen.
    - Pijlstaartrog 2st!
    - zeenaaktslakken( klein maar super kleurrijk)
    - Murene 2 soorten( gele en de grijzen)
    - Schorpioenvis
    - Kingfish
    - Gewone Dolfijn(tijdens de boottocht)

Vervolgens nog een uurtje toeren in de camper richting de camping om toevalligerwijs nog langs 1 van de bekendere watervallen(Whangarei Falls) van het land te rijden, even stoppen natuurlijk. Zoals op de foto’s te zien geen verkeerde keuze😍.

Op de camping aankomen voelde als thuis komen. We zitten hier vlak achter de zandduinen, het is alsof we op camping de duindoorn zitten.

Morgen richting het volgende hoofdstuk The Coromandel.