Dag 13: Pinnacle Forrest

December 22, 2022 in New Zealand ⋅ 🌙 18 °C

Op naar het zuiden! Vanaf vandaag zullen we in ongeveer 3 weken tijd afreizen naar het meest zuidelijkste punt van Nieuw Zeeland.

Eerste stop gaat richting een camping in Pinnacle Forrest. Om daar te komen zullen we eerst door Auckland moeten, geen succes zo voor de kerst. Er loopt 1 grote snelweg door de stad waar iedere toerist en inwoner van de stad op hetzelfde moment langs moest.

Na een wat langere reisdag dan gepland en een hobbelig weggetje komen we op de camping aan midden in het bos. Een voor ons bijzondere bijkomstigheid is de totale afwezigheid van telefonisch bereik. Met name bij Marlies begint dan het angstzweet uit te breken. Volgens Glenn galmde de camping erg goed😂. (In plaats van heel hard echo of hey of iets soort gelijks te roepen fluisterde Glenn: “galm” nee hij bedoelde niet Gollummm)

Vanwege de kerst hebben we besloten om morgen 3 dagen een vaste plek op een camping te boeken, dus dat wordt even lekker relaxen.

Daarvoor zal der wel eerst nog een flinke Hike gemaakt worden want dat kan hier fantastisch! Of hoe de lokale inwoners het zeggen AWESOME!!