Dag 20: Camping Kohutu farm

December 29, 2022 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Na wakker te worden aan de voet van Mount Ruapehu wordt het nu tijd om deze eens wat van dichter bij te bekijken. Na korte autorit zijn we aangekomen bij een wat vriendelijkere wandeling omhoog van ca. 5 km. Richting een leuk watervalletje, voor de Lord of The Rings fans het gaat hierom Gollem’s pool & Ithilien.

Dit gebied staat bekend om zijn hike routes maar dit zijn in de meeste gevallen behoorlijke pittige routes van meer dan 8 uur wandelen en klimmen. Iets wat met name voor Marlies een absolute afknapper is, dit is namelijk niet echt een klimmer. De voornaamste reden waarom Marlies zich zo fijn voelt in Nederland, het is er zo heerlijk vlak!

Na onze ochtend activiteit stond er een langere autorit op het programma, we willen oud & nieuw in Wellington vieren en 01-01-2023 hebben we de Ferry naar het Zuidereiland dus we willen vandaag een flink aantal Kilometers naar het zuiden maken. Op deze route moesten we nog wel een overnachtingsplek zone te vinden. Deze route is niet heel toeristisch dus er zijn dan ook weinig campings. Na wat online zoeken kwamen we het volgende tegen Kohutu farm. De bewoners van dit prachtige domein stellen hun erf ter beschikking voor 1 gelukkige, vandaag waar wij dit. Wat een super fijn plekje om de nacht door te mogen brengen.

En hallo van een super lief egeltje die ons even kwam besnuffelen.