Dag 21: Windy Wellington🌬️

December 30, 2022 in New Zealand ⋅ 🌬 16 °C

Na een heerlijke nacht en ochtend bij de boerderij van Pip vonden wij het tijd om door te reizen naar Wellington. In Wellington willen wij namelijk oud en nieuw vieren en vertrekt op 1 januari de boot naar het Zuidereiland.

Wij hadden eigenlijk nog niet van de term Windy Wellington gehoord maar toen wij op Highway 1 dicht bij Wellington kwamen was dit meteen duidelijk. Onze fijne camper is toch wel een windvanger zeker met de dakkoffer, dus na een paar keer bijna van de weg te zijn gewaaid. Besloten wij om het laatste stukje maar via de toeristische route naar de stad te gaan.

Wij zijn vertrokken in zomerse kleding maar met al die wind en een bewolkte dag, was dit veel te koud. Dus snel lange broek en een trui aan en hup de stad in😊. Onderweg kwamen wij langs de Cable car een bekende trekpleister van Wellington, hier zijn wij ingestapt om boven een wandeling te maken door de prachtige Botanic Gardens. Hier zagen wij de Kākā een papegaai soort. Deze konden wij dus afvinken in ons boekje✅.

Aangezien de camper op een grote ongezellige parkeerplaats staat, wilde wij in de avond wat leuks gaan doen dus na een lekkere makkelijke maaltijd op naar de film Avatar deze draaide in de bioscoop om de hoek👍