Dag 29 en 30: Rustdag en Glenorchy

January 8, 2023 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Gister was een rustdag daar hebben we ook weinig over te vertellen. De enige interessante informatie die we kunnen geven is dat we verslaafd zijn geworden aan het kaartspel monopoly deal.

Vandaag rijden we door naar het plaatsje Glenorchy of hoe de nieuw Zeelanders het noemen gateway to paradise! Dit ligt een uurtje rijden boven Queenstown aan hetzelfde meer genaamd Lake Wakatipu. De omgeving wordt hier met de dag indrukwekkender. Daarnaast is het schitterend weer, een blauwe lucht met 25 graden en de zon is hier extra sterk. Oftewel het is hier heerlijk vertoeven! Op dit moment liggen we aan het water en hebben we net een plons gedaan in het ijskoude water.

We overnachten vandaag op de parkeerplaats van hotel Glenorchy we kunnen hier gratis gebruik maken van een fijn plekje met douche en wc. Het enige wat we dan wel moeten doen is iets nuttigen in het naastgelegen restaurant, geen verkeerde deal😁.

Morgen ochtend gaan wij een tokkelbaan parcours afleggen in de bergen bij Glenorchy, ben benieuwd😅.