Dag 31: Ziplinen in Glenorchy

January 9, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

Inmiddels zitten we in de laatste fase van onze reis in Nieuw Zeeland, we hebben nog 10 dagen te gaan. De komende 3 dagen staan in het teken van diverse activiteiten vandaag gaan we ziplinen morgen mag ik op 1 van de mooiste banen van NZL golfen(Jacks point) en woensdag gaan we een prachtige boottocht bij Milford sound maken.

Inmiddels begint het verlangen naar thuis, vrienden & familie en natuurlijk de katten steeds meer te dagen. Het vooruitzicht van een nieuw huis en alles wat daarbij komt kijken maakt dit nog sterker. Waar we het in de eerste 3 weken amper over deze zaken hebben gehad gaan onze gesprekken nu steeds vaker hierover. Daarnaast begint het leven in een klein campertje ook kleine irritaties te geven.
    - ‘ik mis me kussen’
    - ‘kunnen we niet eens in een hotel slapen, dan hebben we een fatsoenlijk bed’
    - ‘wat een kut pan!’
    - ‘ het is bloedheet in die auto’
    - ‘ mag ik de deken, het is ijskoud’
    Dit zijn een aantal simpele anekdotes die wijze op onze kleine irritaties. Afijn we mogen natuurlijk niet zeuren, we hebben het fantastisch en dit zijn enkel luxe problemen.

Ze zeggen dat je een verhaal altijd positief moet afsluiten, dit ga ik dan ook zeker doen! Vandaag hebben we namelijk een tokkel parkoers afgelegd met 8 lijnen. De hoogste lijn was 102 meter hoog en 208 meter lang, dat was ook meteen de eerste lijn en wij moesten als eerst. Na deze letterlijke en figuurlijke sprong in het diepe hebben we de andere 7 lijnen fluitend afgelegd. Op de foto’s en video’s is het gehele spektakel te zien.

Vervolgens hebben we de dag afgesloten in Queenstown. In deze stad, aan Lake Wakatipu hebben we ons rot gezocht naar leuke souveniers voor onszelf en voor de door ons gemiste vrienden & familie.