Dag 35 + 36: Milky way

January 14, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

De afgelopen twee dagen stonden met name in het teken van kilometers maken. Onze laatste stop voor dat we naar christchurch gaan ligt namelijk aan de noordkant van het Zuidereiland. Het gaat hier om Kaikoura dat in heel NZL bekend staat als de beste plek om walvissen te spotten.

De eerste stop richting het noorden is Lake Tekapo dit meer staat bekend om het mooie uitzicht op de bergen en het hemel blauwe water maar het meer is voornamelijk bekend als de beste plek om sterren te kijken in het land. Sterker nog het schijnt een van de beste en donkerste plekken ter wereld te zijn om sterren te kijken. Een belangrijk onderdeel van sterrenkijken is een heldere lucht. Het was even spannend maar uiteindelijk was de lucht helder en hebben we zo een 1,5 uur lang naar de sterren gekeken. Helaas is een uitzicht op de sterren lastig vast te leggen maar geloof me het was ongelooflijk mooi, het is der zo helder dat de contouren van de Melkweg duidelijk zichtbaar waren!

Gisteren was een weinig bijzondere dag op onze reis. We hebben lekker wat kilometers gemaakt en zitten nog maar 1 uur rijden van Kaikoura af. Wel nog even een duik genomen in zee want we zaten immers aan het strand met de camping.