• Day 11

Fur - Volcanic and Fossil Island

September 6, 2022 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Très joli ☺️ On a fait une longue promenade sur la plage ici à Fur. Ce que vous voyez sur les photos sont des falaises de diatomite riches en fossiles au nord de l'île qui se sont formées il y a 55 millions d'années.
    La petite île est constituée de nombreuses couches de cendres volcaniques et d'une sorte d'argile spéciale appelée moler.
    Le long de la côte nord-ouest et dans les nombreuses carrières d'argile, les couches sont clairement visibles et forment des formations étranges et magnifiques. L'île est également un excellent endroit pour trouver des fossiles.
    —————-
    Very nice ☺️ We had a long walk on the beach here at Fur. What you see on the photos are fossil-rich diatomite cliffs on the north of the island that formed 55 million years ago.
    The tiny island consist of many layers of volcanic ash and a special kind of clay called moler.
    Along the north-western coast and in the many clay pits the layers are clearly visible making strange and beautiful formations. The island is also an excellent place for finding fossils.