April 2017

Bcn airport

April 18, 2017 in Spain ⋅ ☀️ 13 °C

Vi har precis landat i bcn från RAK, kl är 3.05, snart är vi hemma men först ska vi försöka sova lite medan vi väntar på flyget hem som går 12.05. Vi har försökt sova på hårda kalla metallsoffor medan stora städvagnar har åkt runt och skurat golvet med glatt pipande ljud. Det gick inte så bra. Kl 6 öppnade VIP loungen och då gick vi det åt åt frukost. Henrik är sötast i hela världen.Read more

Marrakesh airport

April 18, 2017 in Morocco ⋅ 🌙 26 °C

Härifrån kom vi och åkte från och till Barcelona. Vi spelade inte Pokémon på flygplatsen innan vi åkte härifrån.... men om vi hade gjort det hade vi tagit över ett gym.
    Vi blev skjutsade hit av samma killar som vi bokat Sahara trippen med. Han var 33 år, hade pluggat till advokat i 2 år men pendlat från Atlasbergen där han kom ifrån och det hade blivit lite mycket så han hade slutat plugga. Nu jobbade han med Rhaech (ursäkta stavningen) och åkte hem till sin familj i Atlas 2-3 dagar i veckan. Han bodde med sin mamma pappa bror och hur många andra släktingar som helst.
    När vi pratade om ålder sa han att henrik inte alls såg ut att vara äldre än vad han var få försökte henrik och jag vara snälla och säga att han visst såg mycket ung ut.
    Sen efteråt konstaterade vi att henrik absolut såg mycket yngre ut och att det berodde på att han konserverar sig i sprit... vilket de inte dricker här.

Fun fact: Vår väska vägde
    15.5 Sthlm
    23.9 Marrakesh
    23.6 bcn

Marknad i nya delen av Marrakesh

April 17, 2017 in Morocco ⋅ ⛅ 35 °C

Vi åkte till nya delen och hittade ett köpcentrum där Henrik eller Hanric som de säger här i Orienten (världens bästa finaste underbaraste och mest perfekta man genom alla tider) tålmodigt gick runt med mig (jag blir nästan tårögd) och tittade på kläder. Jag hittade 2 skjortor från LC waikiki.
    Folket i denna delen av staden klär sig som i Europa med linnen jeans och liknande. Väldig olikt Jemaa El Fna (eller hatt i fnatt..)

YSL Morocco

April 17, 2017 in Morocco ⋅ ☀️ 34 °C

Vi stod i en jättelång kö som vi fick reda på av en hattförsäljare hade varit 3 ggr så lång på morgonen. I kön fanns massor fashionabla turister. En tjej hade (som henrik beskrev det) vit labbrock och stora labbgladögon, jätte röda läppar och en stram fläta. Parken var fin med kaktusar och lite blommor här och var. Mitt i parken fanns även ett museum över Berbe, urinvånarna i Marocko.Read more