Lai Châu

August 12, 2018 in Vietnam ⋅ 🌧 23 °C

That's what I'm talking about! Nu begrijp ik waarom mensen naar Sapa reizen. Ze rijden daarna via de Tram Ton Pass door naar Lai Châu! Zonder gekkigheid, dit stukje asfalt grenst aan de Fansipan en brengt je naar een hoogte van 1.900 meter. Het uitzicht is priceless!

Onderweg maak ik nog een kleine pitstop bij de Thac Bac Waterfall. Vreemd genoeg is er na deze waterval he-le-maal niemand meer te vinden op de bergpas naar Lai Châu. Dat vind ik onbegrijpelijk, want dit stukje landschap in Vietnam is naar mijn mening één van de mooiste stukken om met de motor te rijden.

Eenmaal aangekomen in Lai Châu ga ik opzoek naar een koffie tentje en belandt ik onverwachts in Disneyland Vietnam. Ik wist gewoon niet wat ik meemaakte. Buiten op het bordje stond Coffee & Bakery, maar van binnen leek het op ut Sprookjesbos. Dus ik bestel een koffie met een stukje taart, de specialiteiten van de zaak.

Ik zit een beetje om me heen te staren en zie dat mijn koffie wordt gezet. Daarna loopt ze naar de telefoon en heeft een telefoongesprek van nog geen 5 seconden. 'Het zal wel, begin nu maar gewoon aan die taart. Ik heb honger', dacht ik bij mezelf. Even later komt er een scooter aangereden die een pakketje komt afleveren. Het pakketje wordt overhandigd en een bakje wordt op een bord geplaatst. Het zelfde bakje, met daarbij de koffie, wordt mijn kant op gebracht. Het is gewoon mijn taartje die ze besteld hebben!