90 °…

February 14, 2023 in Benin

Op stap met Marcos begon met een paar cadeautjes, hij bracht wat plaatselijk lekkers mee en een paar mooie stoffen voor Valentijn! We reden mee in zijn auto naar D’azorve en Applahoue. Daar hebben we wat inkopen gedaan. We reden verder naar vrienden van Marcos, waar we de tekst kregen voor ‘L’aube nouvelle’ het volkslied van Benin. We spotten er deze mooie tekening van hun land. Verder kregen we meer van de dag dagelijkse gang van het leven te zien. De meeste dorpjes/stadjes slapen nooit, er is altijd wel volk te bespeuren. We namen ook een prachtige zonsondergang mee. Bij Marcos thuis zagen we een typisch beeld van mensen die akkers verbranden om het onkruid te verdelgen. Wij staken ook kort even onze slokdarm in brand met het proeven van enkele (zelfgemaakte) speciale alcoholische dranken. Waaronder palm whiskey van 90°! We sloten de avond af met wat take away, de restjes van de kip en Gali coumè (pikante pasta van maniok) aten we deze avond. We hadden verse bananen dus heb ik (Samuël) bakbanaan klaargemaakt.Read more