Uydu
Haritada göster
  • Gün 39

Porto-Novo

25 Şubat 2023, Benin

Porto-Novo, de hoofdstad van Benin, ligt op 45 minuten rijden van Cotonou en heeft een lagune waar lac Ahémé en de zee elkaar ontmoeten. Verder is het een stad met veel geschiedenis. Net vóór het binnenrijden in de stad, begon Donatiens auto zwaar te sputteren en viel stil op… een drukke autoweg. De dappere mannen (Donatien en Samuël) duwden de auto naar een veilige plek aan de overkant. Twee zims brachten ons naar Songhai, een project dat landbouw, veeteelt en viskweek combineert. Alles wordt gerecupereerd en verwerkt. Jongeren kunnen hier een opleiding volgen van 18 maanden. Een supermooi project dat navolging krijgt op andere plaatsen in Benin en buitenland.
    Net als in Abomey waren ook hier koningen aan de macht tussen de 16e en 19e eeuw. We zijn het Honmè Palais Royal gaan bezoeken. Jammer dat het museum niet mooi onderhouden wordt.
    Verder zijn we even langs de Notre Dame des Lagunes gereden om daarna terug te keren naar Cotonou plage. Hier hebben we meer dan 6 km langs de oceaan gewandeld tot aan het reuzestandbeeld van de Amazone.
    Okumaya devam et