Alsof we op Mars zijn beland

October 3, 2016 in Namibia

We staan vroeg op voor Sossusvlei. Een van de hoogtepunten van Namibië. Of eigenlijk, preciezer gezegd: Deadvlei, dat is namelijk het beeld dat iedereen kent: het versteende bos, midden tussen de duinen. Nog voor openingstijd sluiten we met ons bakkie aan in de rij om het park binnen te komen. We willen zo veel mogelijk uit onze enige dag hier halen dus geen tijd te verliezen.

Meteen al staren we alle twee met open mond naar het landschap. De zon is aan het opkomen en daardoor kleuren de duinen fel paars, zacht roze, oranje en zelfs vuurrood. Kleurencombinaties zoals we het nog nooit hebben gezien in de natuur. We zien een eenzame oryx -een gemsbok- tegen de horizon bewegen. Jezus, wat is dit een mooi land! Dune 45 skippen we nog even, er staan mensen in de rij om naar boven te klimmen om de zonsopgang te zien. Hier moet je premium tickets voor hebben gekocht en we hebben geen zin in drukte vandaag. Daarom gaan we eerst even flink doorrijden in dit Marslandschap richting Deadvlei. Maar niet voordat we nog een paar keer de auto stil zetten om tegen elkaar te zeggen hoe on-voor-stel-baar mooi we deze plek vinden.