Joined November 2018 Message

Mot Sverige igen

March 16, 2020 in Sweden ⋅ 🌙 0 °C

Nu har vi intagit Svensk mark efter litet byte i Frankfurt. På Arlanda var det inte många själar. Vi undrade om vi var de enda överlevarna 🙄

Känns som vi hängt uppe i luften mest hela dagen. Vackra vyer fick vi eftersom vädret var superfint. Vi är iallafall supernöjda med vår weekendresa, oavsett om vi blir sjuka eller ej. ✈🌏🔆💕Read more

Annina Adolfsson

Välkomna hem💕. Härligt att ni haft det bra😊. Ni slipper i alla fall trängas på flygplatsen 😮🤗. Kram😘

3/16/20Reply

Tack Annina 😘 precis, lugnt och stilla och gott om taxibilar 😁

3/16/20Reply
    Britta Axelsaon

Välkomna hem! Skönt att allt gått bra.❤️👍✈️

3/17/20Reply

Tack Britta. Vi har inte haft några problem. Bara roliga upplevelser. 😍

3/17/20Reply

På stan-promenad

March 15, 2020 in Hungary ⋅ ☀️ 8 °C

Otroligt tur med vädret idag denna söndag i mars. Vill inte säga att det på måt sätt är folktomt ute, nejdå detbrör sig människor och bilar i stan.
    Budapest är lika vacker stad som jag minns att den var (ingela var här för ca 15 år sen). Många vackra byggnader och tak. 👩‍🦽🚶‍♂️🚶‍♀️🚶‍♀️Read more

Anneli Jönsson

Ser riktigt härligt och vårlikt ut ☀️😍

Ja Anneli, idag har solen verkligen värmt kinderna 🤗

Annina Adolfsson

En stad jag verkligen vill och ska åka till 🤗. Skönt att det inte är hysteri där så ni kan njuta av staden 🤗😊😘

Ingela Hertz

Det kan jag verkligen rekommendera Annina. Hysteri är det i media men här i stan är det lugnt. Och vackert 🤗

Margaretaön

March 15, 2020 in Hungary ⋅ ☀️ 6 °C

Daggpatrullen (dvs vi) gav sig av tidigt på söndagsmorgonen till friluftsområdet Margaretaön som ligger mitt i Donau mellan Buda och Pest. Det visade sig att Ungern har nationaldag idag vilket ger ett lite lugnare tempo i stan. Solen skiner och vi mår prima 🌞👍🏼💕Read more

På Donau

March 15, 2020 in Hungary ⋅ ☁️ 5 °C

I Hop on hop off biljetten ingick en båttur på Donau. Väldigt trevlig tur som gav oss fina vyer över både Buda och Pest i solnedgången. På båten kunde vi avnjuta liten varm macka och öl det var bra med tanke på att lunchen bara inbehöll en korv. Kontaterar att de äter v ä l d i g t mycke bröd i det här landet. 🌬🌏🔆Read more

Hop on hop off

March 15, 2020 in Hungary ⋅ ☁️ 5 °C

Idag har vi rört oss runt Budapest med buss. Det är ett bra sätt att se sig om i omgivningarna (och bra för mig (Ingela) för att vila mitt onda knä) 👩‍🦽Tur med vädret har vi också haft.
    Lunchen bestod av en väldigt kryddig korv. Typiskt ungersk och väldigt god.
    En bra dag helt enkelt.

Carina Adesol

Inte mycket folk ute. Härligt väder i verkar ha. ☀️

Ingela Hertz

Jo men det är ändå lite folk i omlopp här i stan. Solen skiner och det är underbart.

18 timmar vaken tid

March 13, 2020 in Hungary ⋅ 🌙 7 °C

Nu kroknar vi för ikväll. Från 05:00 till 23:00 är en ansenlig tid att hålla ögonen öppna.

Vi har ätit en grymt god middag på en trevlig familjerestaurang (Gunillas gulaschsoppa kanske var lite liten... men hon är inte så stor i maten som oss övriga...) ❤

Imorgon ska jag (Ingela) försöka vila benen om det går 👩‍🦽

Anneli Jönsson

Mysigt 🥰

Jättemysigt och gott Anneli 💕

Ser mysigt ut!👍😍

Ser gott ut!Njut👍🍷💕

9867 steg senare.. i Budapest

March 13, 2020 in Hungary ⋅ ☁️ 10 °C

Nu är vi samlade med Gunilla&Conny och har gjort en första repa på stan. Vi bor i Pest och har väldigt nära till gågator och affärer.

Mina onda knän protesterar lite nu och då men då kan vi ju stanna för öl&drinks... lite nu och då 🍸🥂🍻👩‍🦽

Middagsplaner planeras nu så jag får återkomma med vad vi hittar i Ungeska specialiteter.

Såklart vi får åka iväg till Ungern

March 13, 2020 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

I tidiga morgonen sätter vi oss i en taxi mot Arlanda. Vi ska flyga till Budapest idag. Vår förhoppning är att flyget går och att de släpper ombord oss så här i corona-virus-tider. Det är så mycket som är nedstängt och t o m trafiken är glesare. Det kan också bero på att det är fredag. 🚘✈Read more

Helen Larsson

Ha det så bra 💕 😘