• Day 5

Update 23

June 23, 2022 in Norway ⋅ 🌧 10 °C

Update Lofoten

Gisteravond om 22.00uur aangekomen met de veerboot op de Lofoten. Voor de overnachting hadden wij een klein vissershuisje geboekt in de haven van Reine. Het regende en de bewolking lag laag waardoor alles er grauw uitzag, terwijl de natuurschoon zo prachtig is op de Lofoten. Na het ontbijt zijn wij rond 10.00 uur in de auto gestapt met doel het Viking museum. Onderweg allemaal kleine dorpjes voornamelijk gelegen aan het water. Wij hebben niet vaak zoveel campers, camperbusjes en omgebouwde bestelbussen gezien, wat duid dat het allemaal erg toeristisch is. Dit werd ons helemaal duidelijk dat wij aankwamen bij het Vikingmuseum. Een parkeerterrein vol met campers en busjes en een rij voor de kassa om naar binnen te komen. Entree prijs €25,- p/p en na 30 minuten waren wij er al klaar mee 😎. Het feest laten wij wat het is en zijn onderweg naar Tromso richting Lapland waar wij rond 19.00uur hopen aan te komen. Hierdoor lopen wij een dag voor op schema welke wij op een ander moment leuker kunnen invullen naar ons idee 🕺even een idee van de prijzen in Noorwegen: benzine euro95, €2,70 per liter. Overnachting in een klein vissershuisje € 275,- per nacht, ontbijt € 25,- p/p biertje 🍺 € 11,- wijntje €15,- 😳 zo slecht hebben wij het nog niet in Nederland 🇳🇱 😜
    17.55 contact gemaakt met de plaatselijke bevolking 🙈wij zoeken nog een sponsor voor onze snelheid boete van €700,- voor 22km te hard rijden…