Rian Verschuren

Joined June 2019

Naar huis!

July 11 in Greece ⋅ ⛅ 23 °C

Vanmorgen nog wat uitgeslapen. Daarna lekker nog ontbijt gehad en toen richting Thessaloniki naar de vliegveld. Onderweg nog wat gedronken in een wegrestaurant. De afslag niet gezien van de vliegveld dus door de stad heen. Toch wat afgeweken daar we vast stonden. Uiteindelijk waren we er om de auto in te leveren. Even wat afwikkelen daar we gisteren, wat ik niet had verteld, een deukje in de auto met het achteruit rijden op de parkeerplaats. Tegen een goot aan. Gelukkig viel de schade mee. Op vliegveld aangekomen hadden we vertragen. Om 17.50 u zijn we vertrokken. We hebben een hele mooie, actieve en toch ook weer een relaxte vakantie gehad.Read more

Rondrit Pelion!

July 10 in Greece ⋅ ☀️ 33 °C

En weer op tijd eruit want we willen gaan proberen met een stoomlocomotief mee te gaan. Dit is schijnbaar heel mooi. Helaas aangekomen bij het stationnetje ging ie niet alleen in het weekend. Heel jammer. We pakken de auto en rijden een klein rondje op het eiland. ‘s Middags eten we aan de zee bij een restaurant waar je niet zomaar naar toe gaat. Deze tip hadden we die avond van tevoren gekregen van Duitsers. Wat was het lekker en eindelijk weer eens een keertje vis. Heerlijk. Blauwbaars was het. Echt super lekker gegeten. Daarna zijn we weer terug gereden naar ons hotel om wat lekker te relaxen bij het zwembad. Het weer werd minder, zwaar bewolkt en een paar druppels regen. Te verwaarlozen. ‘s Avonds bij Kirsta weer lekker wezen eten.Read more

Olympus berg!

July 9 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Op tijd opgestaan om naar de Olympus berg te gaan. Na zo’n 1 1/2 uur rijden komen we aan in het plaatsje Litochoro waar we eerst een lekker kop koffie drinken. Daarna gaan we eerst weer een oud klooster bekijken. Dit is toch op de weg waar we gaan wandelen. Aangekomen bij het Dionysos klooster nog een kleine wandeling er naar toe. Ze zijn het langzaamaan aan het opknappen en het ziet er mooi uit. Daarna doorrijden naar het begin van onze wandeltocht. Bij Prionia is het eindpunt waar we eerst nog een sandwich eten voordat we omhoog klimmen. En daar begint de tocht omhoog. Eerst nog een watervalletje bekijken en weer klimmen. Het is een mooie tocht. Onderweg nog met iemand uit Thailand gesproken die er met 2 kleine kinderen aan het wandelen was. Ze hebben overnacht in een hut en waren nu weer onderweg naar beneden. We zijn nog een klein stuk omhoog geklommen om wat foto’s te maken van de Olympus berg. We zagen maar een klein stukje. Daarna weer naar beneden. Het was zeker de moeite waard. Even wat drinken en weer verder naar het bad van Zeus. Tja wat zal ik daarvan zeggen. Is een leuke wandeling daar naartoe en het bad was ook wel aardig. Daarna richting ons hotel. Lekker ‘s avonds uit wezen eten bij Kirsta in het dorp.Read more

Portaria lekker relaxen!

July 8 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag lekker een dagje rustig aan doen. Lekker ontbeten en even relaxen om daarna even het dorpje inlopen. Dat viel niet mee daar er niks aangegeven staat waar het centrum is. Uiteindelijk gevonden. Even koffie drinken en daarna wat winkeltjes gaan kijken. Nog even een lekkere sandwich gegeten en daarna terug naar hotel om bij het zwembad te relaxen. ‘s Avonds in dorp gaan eten wat een drama was. Mijn eten kwam maar niet en uiteindelijk zijn we weggegaan. Verschrikkelijk. Maar al met al een lekker dagje achter de rug.Read more

Van Meteora naar Portaria.

July 7 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Gisterenavond nog van de zonsondergang genoten. Prachtig was dat. Vanmorgen nog even genieten van ons ontbijtje voordat we weer vertrekken naar onze laatste bestemming Portaria. Nog even in Kalampaka naar een Byzantijnse kerk van de maagd Maria uit de 6e of 7e eeuw. Weer heel mooi. Daarna richting Portaria. Veel landbouw zie je onderweg daar het vlak is. Bergen zie je om je hee. Mais, aardappelen, tarwe etc. Zeer vruchtbaar land. Weer in de bergen aangekomen moeten we toch nog een eindje omhoog om in het dorpje Portaria te komen. Onderweg nog een lekkere lunch met uitkijk op Volos en de zee. Wat mooi zeg. Aangekomen in Portaria rijden we verkeerd en slaan een weggetje in dat zeer stijl is en we kunnen niet meer terug. Volgens een inwoner kunnen we gerust naar beneden rijden. Ik ben toch maar wandelend naar beneden gegaan. Zo stijl en smal. Uiteindelijk weer de weg gevonden. Toch moeten we weer een smal weggetje in om bij ons hotel te komen. Hopelijk komen we geen tegenliggers tegen daar we met ons autootje moeite hebben om omhoog te komen. Gelukkig ons hotel gevonden. Mooi hotel met een zwembad. Inchecken en lekker genieten van het zwembad. Heerlijk water. Een prachtige dag hebben we gehad.Read more

Ypapanti en Varlaam klooster!

July 6 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten. De regen heeft even voor verkoeling gezorgd. Het is 28 gr. We gaan naar Ypanpanti klooster dat tegen een bergwand is gebouwd. Dit doen we wandelend. Met de auto naar een parkeerplaats onder de bomen en het pad zoeken. Een mooie wandeling door de natuur naar het klooster Ypapanti. Dit weten schijnbaar niet veel mensen want we zien er maar 2. Het blijkt volgens het bord zaterdag en zondag gesloten te zijn. De man riep dat het open was. Hebben wij geluk. We werden hartelijk ontvangen en kregen nog lekkere snoepjes aangeboden. De jongeman was blij dat wij er waren. Het koste geen entree maar konden doneren. Dit hebben we zeker gedaan. Een heel mooi klein klooster. Weer terug wandelen en even wat gaan eten. Een sandwich. De lunch was heerlijk. Daarna naar het klooster van Varlaam. Ook weer prachtig met hele mooi uitzichten. Je kijkt je ogen uit. Er is zoveel te zien. Weer terug naar het plaatsje en het is weer 39 gr en erg warm. Een lekker koud biertje en weer terug naar hotel om af te koelen. We hebben 2 prachtige dagen achter de rug en er zeker van genoten.Read more

Meteora kloosters!

July 5 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we naar de Great Meteora gegaan. Wat lijkt het hoog te liggen. Als je daar aankomt dan is het niet zo hoog alleen ga je eerst naar beneden om vervolgens meer dan 300 treden te beklimmen om daar te komen. Wat een prachtig uitzicht. Een geweldig mooi klooster waar alleen de monniken wonen. Binnen mochten we helaas geen foto’s maken. Alle beschilderingen waren nog zeer goed in tact. De rotsen waar ze opstaan zijn overweldigend. Prachtig om te zien. Na dit klooster zijn we verder gereden en het is echt geweldig wat je ziet. Het volgende klooster is Agios Stefanos. Even wachten voordat het weer open gaat. Eenmaal binnen mocht ik niet in een broek binnenkomen en Jan niet met korte broek. Ze hadden daar rokken voor de vrouwen en de mannen die geen lange broek aan hadden mochten ook. Iet binnen komen. Het is echt een aanrader om dit te mogen zien. Prachtig. Hier leven alleen nonnen. Helemaal in het zwart met hoofddoek. Weer geweldig uitzicht over de stad Kalambaka en zien we ook nog ons hotel liggen. En nog een kaarsje aangestoken voor onze ouders. Wij kijken uit op deze berg vanaf ons hotel. Weer een geweldige mooie dag achter de rug. Lekker gegeten in het dorp en toen begon het ook nog donderen en te bliksemen. Even wat geregend.Read more

Naar Kalambaka!

July 4 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Vanmorgen nog lekker ontbeten en weer onderweg naar onze volgende stop Kalambaka. Onderweg nog een heel mooie oude brug gezien en nog naar een dorpje geweest. Nog met de bewoners gezellig gekletst. Mooie omgeving en weer totaal anders dan bij de kloof. Eind van de middag bij ons hotel aangekomen. Prachtig uitzicht op de hoge rotsen. Wel een beetje ver van het centrum.Read more

Vikos kloof!

July 3 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen een beetje verslapen. Wilde op tijd opstaan om een gedeelte van de kloof te gaan lopen. Maar och wat maakt het uit. We hebben vakantie. Om 10.30 uur zijn we vanuit het dorpje Vikos begonnen met de wandeling. Het was al warm en een heel geklauter om beneden gekomen. Een stuk doorgelopen en toen naar de rivier. Even ons shirt even door het koude water om af te koelen en daarna weer een stuk langs de rivier oplopen. We raakte de weg kwijt en zijn op handen en voeten door de bossen omhoog geklommen en uiteindelijk het pad weer gevonden. Naar een monestario bij de rivier. Heerlijk koel. Weer terug gelopen naar Viskos. Wat was de terugweg zwaar. Heerlijke dag achter de rug.Read more

Aristi en omgeving!

July 2 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vandaag zijn we het berglandschap gaan bekijken. Vanmorgen richting Papingo gereden. Onderweg gestopt en langs de rivier gelopen. Prachtig stuk om te wandelen, klimmen en klauteren. Daarna naar Papingo en Micro Papingo gereden. Hele leuke dorpen. Zeker de moeite waard. Aparte huizen. Nog naar een paar bronnen geweest waar mooie vlinders zaten en het water was heerlijk fris. Hebben niet gezwommen. Nadien zijn we naar Het uitzicht Oxia gereden waar we de kloof konden zien. Prachtig.
    Na dit spectaculaire uitzicht te hebben gezien zijn we gaan tanken en bleek onze band weer slap te zijn. Morgen laten maken. Onderweg weer twee keer een schildpad gered. Lekker gegeten in het dorp. Nu lekker slapen.

Never miss updates of Rian Verschuren with our app: