Joined June 2019 Message

Plein van de Hemelse Vrede!

September 27, 2019 in China ⋅ ⛅ 25 °C

Gisterenavond was weer een zeer gezellige avond. Waren pas om 3 uur in bed en konden vanmorgen “uitslapen”. Om 8.15 u opgestaan en heerlijk ontbeten. Alles ingepakt en naar ‘Het plein van de Hemelse Vrede’ gegaan. Helaas konden we nergens in daar er van alles voorbereid moest worden voor de feestdag van 1 oktober. Het 70-jarig bestaan van China. Wat een groot plein zeg. We waren weer een attractie. Werd een groepsfoto gemaakt en er stonden meer mensen die van ons een foto maakte dan onze groep. Geweldig. Groot plein en veel te zien. Daarna werden we naar een restaurant gebracht voor een heerlijke lunch. Na de lunch zijn we bij iemand thuis geweest in Hutong en een mooie korte riskja tocht gemaakt. Nadien zijn we naar een overdekte markt geweest waar we wat souvenirs hebben gekocht. Nog even dineren en een cadeau aan Geert-Jacob (directeur DeLaval) een cadeau gegeven. We vertrekken zo naar vliegveld om weer naar huis te gaan.
    We hebben een geweldige reis gehad.

Melkveehouderij en Mongools museum

September 26, 2019 in China ⋅ 🌙 18 °C

Vandaag alweer vroeg uit de veren. We gaan naar een grote melkveehouder. Na het ontbijt moesten we ongeveer een uurtje rijden naar de melkveehouderij. Daar aangekomen zijn we naar binnen gegaan waar we achter het glas aan de ene kant de koeien op een rotormelkstal werden gemolken en aan de andere kant een 2x50 zij aan zij werden gemolken. Dit werd 3x per dag gedaan. Er zijn daar 11000 koeien. Was geweldig om te zien. We mochten helaas niet op de stal ivm overbrengen van ziektes wat ook wel te begrijpen is. Na dit alles gezien te hebben zijn we weer naar Hohhot terug gereden om eerst te lunchen en daarna naar een museum te gaan van geschiedenis van Binnen-Mongolië. Een prachtig museum. Daar liepen heel veel schoolkinderen en wij waren weer met z’n allen een attractie. Nog nooit hebben Chinezen zoveel westerse mensen gezien. Ze filmen en fotograferen ons wat wij natuurlijk van hun doen. Rond half 4 zijn we richting het vliegveld vertrokken om maar Belijning te vliegen. Aangekomen in Beijing werden we naar ons hotel gebracht. Nog even wat eten en onze laatste avond samen. Morgen kunnen we even uitslapen.Read more

Naar de graslanden!!

September 25, 2019 in China ⋅ ⛅ 18 °C

Vanmorgen weer vroeg eruit. Weer heerlijk ontbeten en op naar de graslanden. We moeten zo’n 2 1/2 uur rijden en een heel stuk over een onverharde weg. Ze zijn een nieuwe weg aan het maken. Was erg hobbelig😂. Als eerste bezochten we een schapenboerderij. Nou ja boerderij. Er liepen wat schapen maar goed de eigenaars waren zeer enthousiast. Daarna zijn we gaan lunchen bij een resort waar je in een yurt kan slapen. We werden entertaint door de Mogolen. Jan en ik hebben ook zo’n jurk aan gehad en moesten het schaap eren. Een één of ander ceremonie. Ook nog een drankje gedronken. We hebben veel gelachen. Daarna heerlijk geluncht met lamsvlees en ook schapenvlees. Oh ja en nog gedanst. Nog een paardenrace meegemaakt op het resort. Na de lunch naar een paardemelkerij. Haha wat was dat lachen. Één paard werd gemolken met de hand 🤣. Doorgereden naar een boer die meer schapen had en nog bij boeren gestaan die aardappelen aan het rooien waren. Was kei mooi om dit allemaal mee te maken. Toen weer de terugreis naar Hohhot om daar te dineren en we gaan zo op stap met een heel stel. Tot morgen allemaal.Read more

Naar Binnen-Mongolië!

September 24, 2019 in China ⋅ ⛅ 23 °C

Vanmorgen weer heel vroeg uit de veren want we vliegen naar Binnen-Mongolië. Rond 10 uur zijn we geland en werden we door onze nieuwe gids Rocky ontvangen. Onze gids in Beijing heet Yang Yang en is met ons meegevlogen. De andere bus hebben andere gidsen. Na ongeveer 1 1/2 uur rijden hebben we heerlijk traditioneel gegeten. Daarna zijn we We naar de melkfabriek Mengniu gereden, waar we een rondleiding kregen. Op dit stuk werken maar 55 mensen. Was heel indrukwekkend om te zien en zo ontzettend schoon. Ongelooflijk. Na dit te hebben gezien zijn we naar ons hotel gereden in Hohhot. Even opfrissen en wat rondgelopen door de stad. Daar zie je van alle hand lekker straat eten. Vanavond in hotel weer een heerlijk buffet gehad. Het was een geweldige dag met veel indrukken.Read more

De Chinese muur!!

September 23, 2019 in China ⋅ ☀️ 29 °C

Wauw vandaag naar De Chinese muur. Wat een belevenis. Vanmorgen weer heerlijk ontbeten en met z’n allen (90 pers) naar De Chinese Muur!! We hebben 1 1/2 uur gereden totdat we er waren. Werden door de gidsen naar de bussen gebracht die ons weer naar de kabelbaan brachten. Met de kabelbaan naar boven en toen begon onze klim naar De Chinese Muur. Het was, gelukkig, niet druk. We zijn met z’n 6en verder gelopen. Patrick, Miranda, Harrie, Mia, Jan en ikke. Er waren behoorlijke steile trappen maar kregen er een prachtig uitzicht voor terug. We hebben ervan genoten. Na deze belevenis naar het Olympisch Stadion. Mooi om gezien te hebben... Daarna naar een theater waar we acrobaten zagen. Geweldig wat die konden. Nog heerlijk gegeten en terug naar hotel waar we nu lekker gaan slapen daar we er morgen alweer vroeg uit moeten om naar Binnen-Mongolië te vliegen.Read more

Zomerpaleis

September 22, 2019 in China ⋅ ☀️ 26 °C

Vanmorgen alweer vroeg uit bed. Heerlijk ontbijt gehad en daarna werden we met bussen naar het Zomerpaleis gebracht. We zitten in een bus met de Belgen 😂. Zomerpaleis was heel mooi maar wat een drukte. Zoveel Chinezen op een hoopje. Na het zomerpaleis zijn we naar het 789 district gegaan waar kunstenaars hun kunstwerk tonen en verkopen. Toen nog een thee ceremonie meegemaakt met heerlijke thee. Na dit alles als afsluiter naar een Tibetaans restaurant met zang en dans geweest. Dit was kei leuk en zeer gezellig. Als afsluiter in het hotel op het dak nog een afzakkertje. Een top dag gehad.Read more

Beijing

September 20, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Vanmorgen gearriveerd in Beijing. Een nachtje overgeslagen. Lekker weer en even uitrusten. Een heerlijke lunch gehad met als hoogtepunt Peking eend. Daarna naar de Temple of Haeven geweest. Wandeling terug naar hotel door een wijk. Op het dakterras nog wat gedronken. ‘s Avonds weer lekker gegeten. Op tijd naar bed.Read more

Naar huis!

July 11, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 23 °C

Vanmorgen nog wat uitgeslapen. Daarna lekker nog ontbijt gehad en toen richting Thessaloniki naar de vliegveld. Onderweg nog wat gedronken in een wegrestaurant. De afslag niet gezien van de vliegveld dus door de stad heen. Toch wat afgeweken daar we vast stonden. Uiteindelijk waren we er om de auto in te leveren. Even wat afwikkelen daar we gisteren, wat ik niet had verteld, een deukje in de auto met het achteruit rijden op de parkeerplaats. Tegen een goot aan. Gelukkig viel de schade mee. Op vliegveld aangekomen hadden we vertragen. Om 17.50 u zijn we vertrokken. We hebben een hele mooie, actieve en toch ook weer een relaxte vakantie gehad.Read more

Rondrit Pelion!

July 10, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 33 °C

En weer op tijd eruit want we willen gaan proberen met een stoomlocomotief mee te gaan. Dit is schijnbaar heel mooi. Helaas aangekomen bij het stationnetje ging ie niet alleen in het weekend. Heel jammer. We pakken de auto en rijden een klein rondje op het eiland. ‘s Middags eten we aan de zee bij een restaurant waar je niet zomaar naar toe gaat. Deze tip hadden we die avond van tevoren gekregen van Duitsers. Wat was het lekker en eindelijk weer eens een keertje vis. Heerlijk. Blauwbaars was het. Echt super lekker gegeten. Daarna zijn we weer terug gereden naar ons hotel om wat lekker te relaxen bij het zwembad. Het weer werd minder, zwaar bewolkt en een paar druppels regen. Te verwaarlozen. ‘s Avonds bij Kirsta weer lekker wezen eten.Read more

Olympus berg!

July 9, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Op tijd opgestaan om naar de Olympus berg te gaan. Na zo’n 1 1/2 uur rijden komen we aan in het plaatsje Litochoro waar we eerst een lekker kop koffie drinken. Daarna gaan we eerst weer een oud klooster bekijken. Dit is toch op de weg waar we gaan wandelen. Aangekomen bij het Dionysos klooster nog een kleine wandeling er naar toe. Ze zijn het langzaamaan aan het opknappen en het ziet er mooi uit. Daarna doorrijden naar het begin van onze wandeltocht. Bij Prionia is het eindpunt waar we eerst nog een sandwich eten voordat we omhoog klimmen. En daar begint de tocht omhoog. Eerst nog een watervalletje bekijken en weer klimmen. Het is een mooie tocht. Onderweg nog met iemand uit Thailand gesproken die er met 2 kleine kinderen aan het wandelen was. Ze hebben overnacht in een hut en waren nu weer onderweg naar beneden. We zijn nog een klein stuk omhoog geklommen om wat foto’s te maken van de Olympus berg. We zagen maar een klein stukje. Daarna weer naar beneden. Het was zeker de moeite waard. Even wat drinken en weer verder naar het bad van Zeus. Tja wat zal ik daarvan zeggen. Is een leuke wandeling daar naartoe en het bad was ook wel aardig. Daarna richting ons hotel. Lekker ‘s avonds uit wezen eten bij Kirsta in het dorp.Read more

Never miss updates of Rian Verschuren with our app: