June 2019

Van Preveza naar Aristi!

July 1, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Weer een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. We vertrekken naar Aristi! De binnenlanden in. Eenmaal in de bergen krijgen we prachtige natuur te zien. Nog onderweg 2 x een schildpad gered!! Weer komen we in een fantastisch hotel. Wauw wat een uitzicht. Op de Vikos berg. Morgen rijden we er naar toe en kijken of we daar kunnen wandelen. Nu lekker op terrasje aan een lunch.Read more

Eiland Lefkas!

June 30, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Vanmorgen zijn we naar het eiland Lefkas gereden. Reden onder een watertunnel door en over een zwevende brug op naar Lefkas. Daar gingen we naar het dorpje Katouna. Daar aangekomen was een grote teleurstelling. Niets te zien😁. Misschien toch het verkeerde dorpje? Spraken daar Nederlanders en die zeiden dat de watervallen van Nidri de moeite waard zijn. En dat klopt. Was een mooie wandeling en waterval. Onszelf daarna getrakteerd op een lekker softijsje. Terug in ons hotel nog even bij het zwembad genieten.Read more

Van Delphi naar Preveza.

June 29, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 29 °C

Mooi stuk gereden van Delphi naar Preveza. Hebben weer een heel mooi hotel. Prachtige kamer en nu eentje met een mooi zwembad. ‘s Avonds naar het stadje gefietst en heerlijk gegeten. We konden binnen uitzoeken wat we wilde eten. Voorafje garnalen en hoofdgerecht een vis (mu). Echt Heerlijk.Read more

Het orakel van Delphi!

June 28, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Weer een prachtige dag met schitterend uitzicht vanaf onze hotelkamer. Lekker ontbijt en op naar de archeologische site van Delphi. Na 500 mtr waren we er. Het is gelukkig niet druk. Hebben een heel stuk naar boven gelopen en prachtige dingen gezien. Daarna nog iets verder gegaan om nog iets ouds te bekijken. Het museum is een echte aanrader. Veel goed bewaarde oudheid. Na dit alles lekker een terrasje pikken en wat eten. ‘s Middags naar een dorpje aan de zee en lekker gerelaxt. Mooie dag om op terug te kijken.Read more

Van Evia naar Delphi!

June 27, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 28 °C

Vertrokken rond 10 u weer naarder vaste land. Onderweg werd het steeds mooier. Geweldig landschap met zelfs nog sneeuw op de bergen. Er zijn zelfs skigebieden. Onderweg naar Delphi zijn we gestopt bij een klooster. Daar wonen nog 4 paters. Was ontzettend mooi om te zien. Heerlijk gegeten met prachtig uitzicht.Read more

Het zuiden van Evia.

June 25, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 26 °C

Vandaag zouden we niets gaan doen maar dat zit blijkbaar niet in ons bloed. Dus toch de auto genomen en een stuk naar het zuiden gereden. Het waaide vandaag ontzettend hard maar een lekkere temperatuur. Na de lunch naar de drakenhuis wezen kijken. Onderweg waren mooie uitzichten.Read more

Op het eiland Evia.

June 24, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 34 °C

Vandaag vanuit Athene vertrokken naar het eiland Evia. Met het pondje zijn we overgestoken naar het plaatsje Eretria. Daar blijven we een paar nachten maar eerst wat van het eiland verkennen. Een mooie rondrit gemaakt van de westkust naar de oostkust en weer terug. Vele mooie vergezichten gezien. Uiteindelijk op onze bestemming aangekomen.Read more

Akropolis en fietsen door Athene

June 22, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 32 °C

Vanmorgen naar de Akropolis gegaan en rond gelopen. Wat is er veel verandert na 36 jaar. Wat we voorheen mochten is nu niet meer toegestaan. Op de paden blijven en alles achter touwen bekijken. Is ook wel nodig met al die mensen. Daarna lekker wat gewandeld en gegeten. Oh ja het wisselen van de wacht gezien bij parlementsgebouw Waren net op tijd. Om 17 u hadden we een alternatieve fietstocht door Athene geboekt. Duurde 3 uur en een hele andere kijk op Athene gekregen. Nu lekker aan een koud biertje🍻Read more