26 Augustus Craters of the Moon.

August 26, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag zijn we naar het nationaal park Craters of the Moon geweest. Zeer indrukwekkend.
    De weg er heen was al zeer bijzonder. Buiten de stad eerst landbouw en daarna niets. De grond is wel vruchtbaar, maar door de grote droogte groeit er niets. Landbouw kan hier alleen met behulp van berekening. Je ziet dan ook talloze beregeningsapparaten. Google laat je de beregende vlaktes mooi zien wanneer je inzoomt op het gebied hier. Je ziet overal mooie groene of gele vierkanten of rondjes, dit zijn de beregende percelen.
    Het agrarisch gebied gaat over naar open onbewoond land. Geen bebouwing, maar ook geen bomen. Eindeloos leeg gebied, waar veel lavagesteente ligt.
    Na een 50 km bereiken we het park. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Het is adembenemend. Het is een vulkanisch gebied bestaande uit lavagesteente. Het is moeilijk te beschrijven. We hebben geprobeerd om dit via foto's vast te leggen.
    Onderweg nog een stop bij de Idaho Waterfalls. Idaho Waterfalls is ook bekend om tempel. Vanaf onze huidige lokatie (40 km verder) kun je de tempel nog goed zien (zie foto).