Pocatello

August 25, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Op de route naar Pocatello bezoeken we Antilope Eiland gelegen in het Grote Zout meer. Het Great Salt Lake (GSL) wordt gevoed door 4 rivieren. Het water wordt niet afgevoerd, maar verdwijnt alleen door verdamping. Dit veroorzaakt een hoog mineralen en zoutgehalte in het meer, waardoor veel vissen en andere waterdieren hier niet kunnen leven. Dit zorgt wel voor mooie kleuren aan de rand van het meer zoals te zien is op de foto.
    Het eiland is tegenwoordig beschermd en onbewoond. Bekend zijn de in het wild levende bisons.
    Er ligt een oude ranch op het eiland die als historisch object bewaard is (Fielding Garr-Ranch).
    Na het bezoek aan het eiland hebben we nog een tussenstop gemaakt in Lava Hot Springs. Een typisch Amerikaans stadje liggend aan de spoorweg dat door toerisme is gegroeid. Ik vond het wel grappig dat een jonge vrouw me aansprak en zei "nice shoes".
    We wilden wijn kopen. Toen bleek dat wijn hier alleen in speciaalzaken te koop is. Dat zijn we in Europa niet gewend