Satellite
Show on map
  • Day 14

    Estes park

    September 5, 2023 in the United States ⋅ 🌙 12 °C

    Vandaag gaan we overnachten in Estes Park, het begin van de Rocky Mountains. Zo'n kleine 300 km van Scottsbluff .
    We rijden weer door glooiende gebieden die gedeeltelijk agrarisch geëxploiteerd worden, Wel op een andere schaal dan in Nederland. Percelen kunnen meerdere kilometers lang zijn. Een dun bevolkt gebied. We gaan richting Denver en hoe dichterbij Denver hoe drukker. Na Salt Lake City hebben we tot nu toe alleen rustige gebieden doorkruist.
    Het is hier zeer toeristisch en weer een heel andere omgeving dan dat we tot nu toe gezien hebben.
    Inmiddels is de helft van onze vakantie voorbij en is het tijd voor een tussentijdse evaluatie.
    We hebben ruim 3.000 kilometer afgelegd en ontzettend veel moois gezien, zoals jullie hebben kunnen lezen. Deze reis is een aanrader voor iedereen.
    Hoewel we alles rustig en relaxed doen zijn de dagen volgepland. Gelukkig heeft hier bijna iedere hotelkamer een wekker, zodat je weet hoe laat het is.
    Overdag reizen we en bezoeken de attracties.
    Eten doen we op de Amerikaanse manier; een fast-food restaurant of uit de magnetron. Vaak uit de magnetron omdat het moeilijk is om een vegetarische maaltijd te bestellen wanneer je geen Mexicaans eten of pizza wilt. Kip, beef of kalkoen is voor de Amerikanen de basis voor alle maaltijden. Die ervaring had ik in het verleden al opgedaan. Ik had de hoop dat ook in Amerika de vegetariër op zo rukken, maar daar is hier nog niet veel van te merken.
    's Avonds bespreken we het programma voor de volgende dag. Nico heeft al heel uitgebreid voorwerk gedaan, maar iedere dag controleren we of onze planning uitvoerbaar is en of er nog activiteiten zijn die we beslist niet mogen missen.
    Ook bijna iedere dag maken we gebruik van een bubbelbad en gaan we zwemmen.
    Ik probeer ook iedere dag het reisverslag bij te werken, voor onze eigen herinneringen. In Yellowstonepark ging dat niet omdat er geen WiFi was.
    In het begin heb ik moeten wennen aan de software. Ik ontdek nog steeds nieuwe functies en heb geconstateerd dat ik er een mooi e-book van kan maken. Ik kan het programma aanbevelen voor reislustigen.
    En als spelletjes liefhebber probeer ik toch iedere dag een paar zetten te doen bij Wordfeud, Ticket to Ride, Viticulture en Puerto Rico.
    's Avonds lezen we de digitale krant zodat we toch enigzins op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in Nederland.
    Als laatste moeten we nog in bed klimmen. De bedden hier zijn vaak echt hoog.
    Read more