Rocky Mountain

September 6, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag hebben we Rocky Mountain National Park bezocht. Veel toeristen bezoeken het park. Je moet een tijdslot reserveren om binnen te komen. Gelukkig hadden we dat van iemand gehoord, zodat we gisterenavond nog een plaats konden reserveren.
    We hebben in het park 2 trails met de auto gereden en 2 wandelingen gemaakt.
    De eerste route was de Trail Ridge Road. Dit is de hoogst liggende geasfalteerde weg in de USA. De weg ligt gedeeltelijk boven de boomgrens. Het hoogste punt is 3.713 m. Deze weg is een groot gedeelte van het jaar gesloten i.v.m. slechte weersomstandigheden. Onderweg hebben we een kudde rendieren gezien.
    De 2 route was de Bear Lake route, bekend als de mooiste route in het park. Dit was een korte route, maar vanuit deze route zijn we gaan wandelen.
    We zijn naar een lieflijk meertje gewandeld, Bear Lake en daarna na de Alberta Falls. In dit gedeelte zaten veel eekhoorntjes.

Nadat we het park bezichtigd hadden zijn we naar onze volgende accommodatie gereden via een toeristische route, waaraan het dorp Nederland is gelegen.
    De naam Nederland heeft met onze voorvaderen te maken. Een Nederlands mijnbedrijf kocht hier de Caribou Mine om te exploiteren. De naam van het dorp werd Nederland, wat laag land betekent. De plaats ligt op 2500 m hoogte en dat is een stuk lager dan de Caribou mijn.