Satellite
Show on map
  • Day 1

    Hotel Fjordlyst, Aabenraa

    September 13, 2023 in Denmark ⋅ ☁️ 13 °C

    Na de Deense grens probeer ik zo goed mogelijk de Deense Margrietroute te volgen, maar net als toen in 2012 raak ik vaak het spoor bijster. Met hulp van een papieren kaart en Google Maps kom ik toch op hele leuke weggetjes terecht, waaronder een heel smal gruispaadje dwars door de bossen. Het was dat er af en toe een verkeersbord stond anders had ik gedacht dat ik op een voetpad terecht gekomen was! Ook heb ik in Bov even een ommetje rondom de mooie kerk gedaan om de benen even te strekken.

    In Aabenraa was mijn hotel voor vannacht snel gevonden, het bestaat uit een gebouwtje met een paar kamers en een camping. Mijn kamer is prima, met een ruim éénpersoonsbed en een leuk uitzicht. Even een rondje in de omgeving gelopen, steil naar beneden naar de fjord, daar een stukje langs het water en natuurlijk even steil weer omhoog, puf puf. De dag afgesloten met een lekkere vette bek bij de Mac. Voor morgen staat de rit naar Odense op het programma, zoveel mogelijk via de Margrietroute, maar sowieso via de optie "vermijd snelwegen".
    Read more