Satellite
Show on map
  • Day 2

    Christiansfeld

    September 14, 2023 in Denmark ⋅ ☁️ 16 °C

    Vanaf Arøsund vervolg ik mijn weg richting Christiansfeld, weer zoveel mogelijk de Margrietroute volgend. In een benzinestation koop ik koffie met een broodje en wat verderop vind ik een schitterend bankje bij een prachtig gebouw om de koffie op te drinken.

    Eenmaal in Christiansfeld blijkt dat overdag een veel leuker stadje te zijn dan 's avonds toen ik er met Elly was! Heel veel leuke winkeltjes en gezellige terrasjes. Ik heb er zeker een uur zoetgebracht en m'n middagommetje gemaakt. De grote kerk was open, dus ook die heb ik even van binnen bewonderd. En wederom aan de koffie, nu met een Deense lekkernij erbij. Die leek een beetje op een negerzoen, maar was veel machtiger. Wel heel erg lekker. En ik heb wat souvenirtjes gekocht, twee kikkertjes en een jaren 70 vaasje in een vintage winkeltje. Helemaal TOP deze tussenstop!
    Read more