Satellite
Show on map
  • Day 3

    Odense, de Sankt Knudskirke

    September 15, 2023 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

    Direct in het begin van de stadswandeling kom ik bij het huis uit de jeugd van de beroemde (sprookjes)schrijver Hans Christian Amdersen.

    En daar vlakbij is de grote Sankt Knuds Kirke. Die is open, dus natuurlijk neem ik ook een kijkje binnen. Ik bekijk uitvoerig het schitterende altaar, daar is de hele lijdensweg van Christus op afgebeeld en daal ook even af naar de oudste gewelven. Daar liggen de beenderen van twee oude heiligen, waaronder Sankt Knud himself, beetje griezelig...... 💀 Als ik weer buiten ben loop ik nog even door de kloostertuin en het naastgelegen park, waar een groot beeld van Hans Christian Andersen staat, daar moet ik even mee op de foto natuurlijk!

    Zo'n beetje naast de kerk staat het raadhuis, wat een enorm gebouw is dat! Ook het raadhuis is open, maar omdat daar gewoon gewerkt wordt ben ik niet naar binnen gegaan. Ik ben inmiddels wel al een tijdje onderweg en vind het wel tijd voor een kopje koffie. Koffietentjes zijn voor het uitzoeken en al gauw zit ik achter een heerlijke cappuccino met havermelk.
    Read more