Satellite
Show on map
  • Day 4

    Veer Rørvig-Hundested

    September 16, 2023 in Denmark ⋅ ☀️ 20 °C

    Ik volg de Margrietroute tot Sorø, dat is een wat grotere plaats. Het blijkt dat de Margrietroute wel erg veel tijd kost, op al die leuke krummelweggetjes schiet je niet echt op! En aan het eind van de dag moet ik met een pontje over, die gaat maar eens in het uur. Ik wil toch wel de pont van 17.00 uur hebben, om nog een beetje bijtijds op mijn logeeradresje te zijn. Dus besluit ik vanaf Sorø niet langer de Margrietroute te volgen, maar iets grotere wegen te nemen. Dat geeft net wat meer rust in mijn schema om ook nog af en toe de benen te kunnen strekken.

    En dus heb ik in Sorø een iets langere pauze genomen, lekker ijsje gegeten en mooie gebouwen bewonderd. Daarna dus verder op iets grotere wegen, maar in Holmstrup wel even de tijd genomen om een mooi rood bakstenen kerkje te gaan bekijken. De kerk bleek open te zijn, dus ik ben ook even binnen geweest.

    Mooi op tijd arriveerde ik in Rørvig voor de pont naar Hundested, een kaartje was snel gekocht en de pont was netjes op tijd. Een half uurtje heerlijk uitgewaaid op dek en mooie foto's kunnen maken.
    Read more