Satellite
Show on map
  • Day 11

    Tranekaer Slot

    September 23, 2023 in Denmark ⋅ ☁️ 14 °C

    Net als gisteren klaart het weer op de pont helemaal op. Maar vandaag zal het ook zo blijven, het wordt een prachtige dag, met veel zon, schitterende wolkenluchten en lekker fris. Herfst in optima forma.

    Ook vandaag geen dag met grote highlights, maar het volgen van de Margrietroute is al een highlight op zich. Na de overvaart maakt die een rondje over het eiland Langeland. Ik geniet van alle leuke weggetjes waar ik op terechtkom, en stop heel vaak om weer eens wat te bekijken. Weer een hunebed, een heel grote dit keer, en een mooi strandje bij Botofte waar de wolkenlucht op z'n mooist is vandaag.

    Ik kom uiteindelijk terecht bij het Tranekaer Slot, bij de oprijlaan staat dat het een privé domein is en ik weet eigenlijk niet of er wel publiek in mag. Maar met dit mooie weer heb ik toch geen zin om naar binnen te gaan dus ik maak alleen wat foto's. Het Souvenirmuseum waar ik 11 jaar geleden de allergrootste verzameling kitsch ooit heb bekeken is helaas gesloten.
    Read more