Satellite
Show on map
  • Day 11

    Findstrup Kirkeruin

    September 23, 2023 in Denmark ⋅ ⛅ 16 °C

    Vanaf Tåsinge kom ik weer op Fyn terecht, waar ik begin van deze reis in het noorden was (bij Odense). Nu rijd ik helemaal aan de onderste zuidrand en kom weer ontelbare leuke dingen tegen. Prachtige uitzichten, leuke plaatsnamen, mooie kerkjes en eindelijk een mooi wapperende Deense vlag. Ik rijd ook weer een paar bosweggetjes die wel wandelpaadjes lijken!

    Dan kom ik bij een bordje met een runenteken. Anekdote: toen Rob en ik voor het eerst in Noorwegen waren vroeg Rob zich af wat dat toch voor bordjes waren. Welke bordjes? Vroeg ik. Nou, zei hij, die met zo'n spaghettisliertje erop....... Wij hebben ze nooit meer anders genoemd 😂😂

    Maar goed, bij dit bordje stond verder geen info, zelfs niet in het Deens. Ik ging kijken en zag stenen liggen in de vorm van een kruis. Een oude kerk? En dan het gemak van de moderne tijd: zoek jezelf in Google Maps en daar verschijnt de naam: Findstrup Kirkeruin. Had ik dus toch goed gedacht! 😊
    Read more