Scandinavia with Love

• 6videos
  • 17.8kkilometers
  • 16.8kkilometers
  • איך בכלל הגענו לסקנדינביה?

September 16, 2022 in Israel ⋅ ☀️ 29 °C

הטיול שלנו, מתוכנן בקפדנות על פני חודשים, מרשים בהקפו. אוסטרליה, כל החוף המזרחי למטה ולמעלה, מטסמניה ועד מחסום השונית הגדול. מלונות, מכוניות, מעבורת, טיסות, ארוחת ראש השנה, הכל כאמור מתוכנן לעילא. מנצלים את הפתיחה של אוסטרליה שהיתה סגורה למטיילים במשך שנתיים. מנצלים הסכמים בינלאומיים שמאפשרים ל Emirates לטוס מעל סעודיה. מה לא?

אה, אז דבר אחד לא. סתם, דבר קטן, טכני לגמרי. באמת. חסר חשיבות. שכחנו לברר אם אוסטרליה דורשת ויזה למטיילים.

דייל הקרקע, לקראת חצות, מתעקש שאכן כן. הוא שואל אם אנחנו צוחקים עליו בדרישה שלנו לעלות על הטיסה ללא ויזה. ברור קטן באינטרנט מעלה שלל מעכרים שמסדרים ויזות לאוסטרליה. זה לוקח כמה ימים, או כמה שבועות. בכל מקרה, את הדייל זה לא משכנע.

חזרנו הביתה. שירה בדמעות. הקואלות יצטרכו לחכות להזדמנות אחרת. גם השדים הטסמנים.

בבוקר, אוספים את עצמנו. פאק איט. אם לא אוסטרליה אז ניו זילנד. מוציאים ויזה און-ליין. עניין של כמה דקות ומאה שקל. מבררים עם חבר טוויטרי לגבי מזג האוויר. קצת גבולי אבל אפשרי.

נשאר דבר פעוט, טכני ממש, שום דבר מהותי. איך לעזאזל מגיעים לניו זילנד?

האמת, זה די פשוט, טיסה לאוסטרליה, קונקשן קצר והופ שלוש שעות לניו זילנד. זה אמנם ארוך אבל לא נורא.
    למישהו עולה בראש לברר אם אוסטרליה דורשת ויזה גם לקונקשן. כמעט אף מדינה לא עושה את זה. אבל אוסטרליה כן. WTF .

טוב, אחרי עוד המון נסיונות הרמנו ידיים, השנייה לפני שהתחלנו לחשוב על ארוחות החג בישראל לאורית עלה הרעיון הגאוני של להעלות באוב את הטיול שתמיד רצינו לעשות לסקנדינביה.

ויזה: לא צריך
    טיסה: יש בעוד ארבע שעות
    תכנית: יאללה נאלתר משהו בדרך.

וככה זה קרה. מוצלח? נראה. ליבינג און דה אדג'.

• Day 1

סוף סוף באוסלו!

September 17, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 17 °C

אחרי טלטלות רבות, אוסטרליה היבשת הנעלמת ( נגיע אליה בפעם אחרת) אחרי אכזבות, לילה במלון של האיירפורט.
    הצלחנו להגיע לאוסלו.

• Day 1

טיול לעת שקיעה

September 17, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 12 °C

לעת ערב יצאנו לטייל. מרוץ המרתון שהתקיים היום בעיר הסתיים וקיפלו כבר את כל הגדרות. פיצה ויין על הרציף, ושקיעה שאורכת נצח. הקפנו את המצודה ששומרת על העיר והגענו לסאונת הים: חברה שיושבים בסאונה, ואחר כך קופצים לשחות בים. לפי הצרחות אני מעריך שהים פה טיפה יותר קריר מאשר בתל אביב.
    בסוף הגענו לבית האופרה המהמם שרואים פה בתמונות, עם מין טיילת שמטפסת בשיפוע אל הגג.

• Day 2

מוזיאונים ימיים על שפת הים

September 18, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

השכמנו לבוקר יפהפה, שמים כחולים, שמש וקור צפוני מלטף.
    לקחנו מעבורת שעשתה לנו טיול קטן במעלה הפיורד לחצי אי שבו שלושה מוזיאונים קטנים ומרתקים על ספינות שיצאו למשלחות הימיות ההרפתקניות ביותר. הספינה-רפסודה קונטיקי שסימלצה את מסעות הפולינזים באוקיינוס השקט, ומסעות הפראם לאנטארטיקה ולקוטב הצפוני. אפילו יצא לנו לעשות סיור על הסיפון ובבטן הספינה המקורית. נכנסנו גם לחדר שמדמה את התחושות בקוטב. קור אימים, קולות של רוחות ומעבר בתעלות קרח. שירה לא כל כך אהבה...
    לאחר ביקור חווייתי ומעניין במיוחד בשני המוזיאונים יצאנו החוצה לספוג קצת חום שמש. הנוף המואר היה משובח.

• Day 2

פארק הפסלים המהמם

September 18, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 13 °C

לקינוח אחר הצהריים הלכנו לטייל בפארק frogner. בזמן ששירה בילתה בגן משחקים הלכנו לראות את פארק הפסלים היפה ביותר שראיתי אי פעם. הפסל הנורבגי vigeland הציב כאן מאות יצירות. גשר מעל נהר עם עשרות פסלים בשני הצדדים. מזרקה שבה שישה ענקים נושאים קערה, ומסביב עשרות יצירות שמדגימות את מעגל החיים. והשיא: עמוד - טוטם - שמוצב בראש הגבעה, חצוב מגוש אבן יחיד במשקל מאות טונות, שחצובים בו עשרות דמויות של אנשים. באמת אין דרך לתאר את היופי הזה, ואת היופי של מראה הפארק הזה.Read more

• Day 3

בדרך לברגן

September 19, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 11 °C

שוב אנחנו בדרכים היום. לוקחים את רכבת היום מאוסלו לברגן, בקצה המערבי של נורבגיה. יהיה ארוך אבל צפוי נוף יפה.

טוב, הנוף לא הכזיב. אגמים, קרחון קטן, המון המון עצים, וחלומות על בילוי של חודש בקיץ על שפת אגם נורבגי. נראה אם זה יעבוד.

• Day 3

ברגן

September 19, 2022 in Norway ⋅ 🌙 11 °C

הגענו לפני שעה וחצי לברגן. מאז טיילנו קצת בעיר.
    ראינו קצת את הפיורד וביקרנו בחנויות. בחנויות של מזכרות היו בובות של מוסים, ושל טרולים. (יותר מידי, אם שואלים אותי).
    והיינו בחנות בגדי חורף וקנינו צעיף 🧤🧣וכפפות (שמתאימים לכובע שלי)

נ.ב. "אני" זו שירה, אני כתבתי😜

• Day 4

טיול בהרים מעל ברגן

September 20, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

שוב התעוררנו לבוקר מסנוור משמש נורווגית צפונית. היום הולכים לטייל בהרים. לבשנו את מיטב בגדי הטרקינג שלנו, לא מקצועיים במיוחד אבל ככה זה כשנערכים לטיול בנורווגיה בשעה וחצי. התלבטנו האם לטפס לגובה 300 מטרים בהליכה או להיעזר ברכבל. לבסוף עשינו שילוב של שניהם. למעלה הנוף עוצר נשימה, מה שהצדיק מספר תמונות דוגמנות, פנורמה של שירה ותמונה של שלושתינו.
    המסלול היה מופלא, טיפס בין יערות שאין ספק שמהלכים בהם טרולים קטנים מכוערים וחייכנים. בשלב מסויים טיפסנו מעל קו העצים וצפינו אל הפיורד הגדול ומעבר לו אל האוקיינוס. כירסמנו את צידת הדרך שלנו על שפת אגמים שלווים וכחולים. והסתבר לנו שירידות יכולות להיות עוד יותר מאתגרות מעליות, כשמדלגים בין סלעים על מדרונות תלולים. שירה החליטה באומץ שגם בסוף המסלול לאחר 10 קמ היא מצטרפת אל אמא בריצה מראש ההר עד למרכז העיר (במקום להיעזר ברכבל).
    סיימנו את הטיול המקסים במסעדה עם אוכל סתמי אבל אווירה מגניבה בשמש המלטפת.

• Day 5

טרק מגניב בין שני הרים

September 21, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 10 °C

אחרי הטיול היפה אתמול החלטנו היום ללכת על משהו יותר רציני. עליה ברכבל ל Ultriken, ומשם מסע של 13 ק"מ עד ל flojan, וירידה ברכבל (אחר) לעיר.
    מזג האוויר היה יותר אותנטי-נורבגי: מעונן --> קצת קר ורוח, אבל למזלנו ללא גשם.
    הטרק בין נקודה אחת לשניה הרגיש כמו מסע אמיתי, על פסגות צחיחות מעל קו העצים, לעיתים עם רוח קרה על הרים חשופים, אגמים קטנים על כל צעד, סלעים ששירה אוהבת לטפס עליהם, עליות מאומצות וירידות חלקלקות מבוץ, ומעל לכל נוף עוצר נשימה.
    היתה הליכה קצת מאתגרת אבל בסהכ כיף גדול.
    אפשר לומר שגם שירה נכנסה למועדון מיטיבי הלכת, מה שפותח אפשרויות רבות ומרגשות.