Hello & bye bye, Helsinki

June 28, 2023 ⋅ ☀️ 17 °C

Na een uitzonderlijke rit over de snelweg (het mag voor een keer) arriveerden we gisteren rond 17:30 in Helsinki. Hotel geboekt, nieuwe slippers gekocht, zalige douche genomen. Eindelijk. 🤓
    Uitvogelen wat de wegwijzers of de Finnen zelf willen duidelijk maken, is onbegonnen werk. Dan maar per Google een tafel gereserveerd voor superlekker dinner bij Mamma Rosa. We zijn zelfs uitgeroepen tot favoriete tafel van de dag. Woeha! De slijmerds. 😂 🥳
    Helsinki lijkt ons een leuke en hip geklede stad. Veel water en de zee vlakbij. Geen skyline. Maar, en dat is ineens een cruciale beperking van deze roadtrip, er is opnieuw niet genoeg tijd om de stad of de omgeving te verkennen. Jammer. We zullen nog eens moeten terug komen. Again. 😎
    Nu schuiven we aan op de ferrypier voor de oversteek naar Tallinn in Estland. Vanavond blazen we verzamelen met alle rally-deelnemers in Raudsilla. Party! Again. 😇
    Het alternatief voor de ferry is met de wagen door Rusland rijden, in de buurt van Sint-Petersburg nochtans: no can do. 🤷🙁