Riga & regio in Letland

June 29, 2023 in Latvia ⋅ ☀️ 22 °C

Na een spetterend en laat feestje gisteren op onze campingplaats in de bossen van Raudsilla in Estland, zijn we vanochtend vertrokken richting Letland, Riga. Exit Estland, enter Letland.
    Daar viel de City camping ons wat tegen en zijn we bijgevolg de stad meteen terug uitgetrokken verder door richting Litouwen.
    Riga zelf, of althans het deel dat we gezien hebben, is wel heel mooi. De stad is Unesco werelderfgoed en wordt volgens ons roadbook ook The Pearl of Architecture genoemd. Dat is niet gelogen als je het ons vraagt, met een mix van Middeleeuws, Art Nouveau, eeuwenoude houten huizen en moderne designparels. Weer iets om nog eens naar terug te komen. Veel werk nog op de plank. 😉
    Het landschap hier naartoe was heel erg bebost, soms heuvelachtig met nog altijd veel water. Minder kleine meertjes weliswaar. We kozen voor een snellere verplaatsing waardoor de weg hier naartoe een stuk saaier was.
    Morgen rijden we naar Litouwen en vandaar verder door naar de wilde paarden van Masuria in Polen. In Kaunas (LT) voorzien we een stop tussendoor. Volgens kenners is dit een charmante universiteitsstad - de 2de grootste stad in Litouwen - aan de samenloop van de rivieren Nemunas en Neris. We zijn benieuwd.