Shoppen met mystieke sfeer.

May 12, 2018 in China ⋅ 🌫 22 °C

Vandaag rustdag, die we dan maar vullen met shoppen. Eerst naar Glasses City aan het treinstation, een verzameling van tientallen brillenwinkeltjes. We weerstaan de jonge verkoopsters die ons proberen te verleiden met hun gekakel en vlijen ons neer bij wat oudere dames die rustig de tijd nemen om onze ogen op te meten, ons te helpen bij onze keuze en onze zoektocht naar cash geld. Na eindelijk geld gevonden te hebben in het station en wat dumplings gegeten te hebben met plastieken handschoenen aan, halen we onze buit op : tweezonnebrillen op sterkte en twee leesbrillen.
    We nemen de taxi naar de Jade tempel waar we op het geluid van de boorhamers en dakwerkers ons onderdompelen in de mystieke sfeer van de Boeddhistische beelden in marmer, jade en bladgoud. De dakwerkers werden blijkbaar preventief opgetrommeld want we krijgen een regenbui over ons heen terwijl we koffie drinken. Aan de uitgang worden we op sleeptouw genomen door een zijdeverkoper die ons meeneemt naar een zijdefabriekje. We krijgen een deskundige uitleg over de larven die alleen of met twee in hun cocon huizen waarvan zijde draad wordt gesponnen of dekbedden getrokken. We laten ons verleiden en kopen nieuw beddengoed. Na onze buit thuis afgeleverd te hebben gaan we eten bij Magaroni, bij ons om de hoek, Chinese keuken met een internationale toets. Een rijkelijke dag met een mystiek kantje.