Dag 8. Uitstapje naar Cinque terre

September 17, 2018 in Italy ⋅ 🌙 21 °C

Na een bezoekje aan de plaatselijke bakker en de groentemarkt, ontbijten we en doen we onze zwaarste stapschoenen aan. We oefenen ze al wat in op de trap achter on appartement dat naar de hoger gelegen baan gaat waar we de bus nemen richting La Spezia. De bus brengt ons niet dichter maar juist verder van het treinstation, dus we zetten er nog even de stap in, dwars door het stadje, voordat we kunnen mee aanschuiven voor de aankoop van een Cinque Terre kaart waarmee we in het park mogen, de bus en de trein kunnen nemen en gratis naar het WC-gaan. We nemen de trein naar Corniglia, het middelste van de 5 dorpjes. Hoge woonkazernes op elkaar geprangd op een voorschootje rots groot, zoals we nu al een beetje gewoon zijn, maar juist iets authentieker maar daarom niet minder bezocht door vooral Amerikaanse en Chinese toeristen. Waarschijnlijk stond Cinque Terre ergens bij hen in de boekskes en zal de Euro laag staan.
    Aangezien de kustweg ingestort is, moeten we een andere weg nemen naar Manarola, een dorpje terug. Eerst 1,5 km recht (300 meter) omhoog, dan een beetje valsplat en dan weer 1,5 km recht omlaag tot we weer op zeeniveau zijn. Over amper 5 km doen we 2 uur. De affiches voor de trail van de 5Terre negeer ik vakkundig.
    We nemen de trein terug naar La Spezia, de bus tot bij ons en genieten er languit van dat Katrien nog wat energie over heeft om voor ons te koken.
    Smakelijk.