• Day 211

Las Guacamayas

February 15, 2023 in Mexico

On the search for indigenous-run businesses, we came across this hotel and bird conservation area and knew that we wanted to visit. It was a long trip along the border with Guatemala, but we spent 3-4 days there, participating in a hiking tour of the Montea Azules Bioreserve and zooming up the river on an early-morning bird- and wildlife watching boat trip. Some of the funniest sightings were completely serendipitous, including spider and howler monkeys hanging around the hotel, and discovering a possum in the kitchen.

Auf der Suche nach indigenen Betrieben stießen wir auf dieses Hotel und Vogelschutzgebiet und wussten, dass wir es besuchen wollten. Es war eine lange Reise entlang der Grenze zu Guatemala, aber wir verbrachten drei bis vier Tage dort, nahmen an einer Wanderung durch das Bioreservat Montes Azules teil und fuhren frühmorgens mit einem Boot den Fluss hinauf, um Vögel und andere Tiere zu beobachten. Einige der lustigsten Begegnungen waren rein zufällig: Spinnen- und Brüllaffen hingen im Hotel herum, und in der Küche entdeckten wir ein Opossum.