• Day 340

El Cocuy

June 24, 2023 in Colombia ⋅ 🌧 13 °C

From the beginning of our trip in Colombia, we knew that we wanted to visit Parque Nacional El Cocuy - a final opportunity to set foot in thr mountains! We had a long bus ride up from Suesca, but happily a few days to acclimate to the altitude and cool mountain weather in the village of El Cocuy. There, we met our guide José and spent a few days prepping for the trek. The village itself was one of our high points in Colombia - a whole other pace of life, remote and beautiful. People were kind (and seemingly all related to one another...), and village life revolved around drinking hot panela (sugar water) by the central square and gossiping. A great start in the mountains again.

Schon zu Beginn unserer Reise in Kolumbien wussten wir, dass wir den Parque Nacional El Cocuy besuchen wollten - eine letzte Gelegenheit, einen Fuß in die Berge zu setzen! Wir hatten eine lange Busfahrt von Suesca nach oben vor uns, aber glücklicherweise ein paar Tage Zeit, um uns an die Höhe und das kühle Bergwetter im Dorf El Cocuy zu gewöhnen. Dort trafen wir unseren Führer José und verbrachten ein paar Tage mit der Vorbereitung auf die Wanderung. Das Dorf selbst war einer unserer Höhepunkte in Kolumbien - ein ganz anderer Lebensrhythmus, abgelegen und wunderschön. Die Menschen waren freundlich (und anscheinend alle miteinander verwandt...), und das Dorfleben drehte sich um das Trinken von heißem Panela (Zuckerwasser) auf dem zentralen Platz und um Klatsch und Tratsch. Wieder ein großartiger Start in den Bergen.