Yogyakarta, Borobudur & Prambanan

July 19, 2022 in Indonesia ⋅ ☁️ 27 °C

Na een lange treinreis van 7u30 min, kwamen we vanuit Bandung aan in Yogyakarta (of Jogjakarta, tis allemaal juist).

Vanaf het begin was er al een heel andere sfeer dan de vorige twee steden. Het was een stuk rustiger, minder chaos een vooral aangenamer.

Ons hotel was zeer luxueus. Zeer netjes, mooie groter kamer, geweldige service en ze deden onze was! Enkel een zwembad ontbrak, maar dat is vanaf onze volgende bestemming.

Wanneer we de stad verkenden, werd het snel duidelijk dat hier meer mensen Engels konden. We gingen met veel inwoners in gesprek. Toch een vriendelijk volkje hoor!

We bezochten heel wat winkels, waaronder ook een 'typisch marktje' zoals ze zelf zeiden. 100'den kleine winkeltjes heel dicht op elkaar, waar ze eigenlijk allemaal hetzelfde verkopen.
    Enkele spullen gekocht na hevig afdingen. Ze vinden dat daar leuk, dat afdingen.

We werden aangeraden om geen eten te nemen van straatkarretjes, omdat onze maag dat niet zou aankunnen. Toch gedaan, leuke avond gehad met enkele locals and still alive 'n kicking!

Op de laatste dag bezochten we twee tempels: Borobudur en Prambanan. Prachtig. Ik was echter teleurgesteld dat we Borobudur niet op mochten lopen wegens schade, daardoor was het toch een stuk 'minder' indrukwekkend.

Prambanan waren enkele tempels bij elkaar, 3 voor Goden en 3 voor dieren. Enkele studenten kwamen de oorsprong verhalen vertellen in hun beste Engels als schoolopdracht. Zo hebben we toch bijgeleerd!

Vanavond trekken we naar Malang, opnieuw met een lange treinreis. Daar gaan we de Gunung Bromo beklimmen. Iets waar ik enorm naar uitkijk!