A 29-day adventure by Roibin

Kuta #2 Pada akhir

August 7 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Niet echt iets bijzonders, maar... .

Het was een geweldige reis, enorm veel interessante mensen leren kennen die mij kennis gaven over de hele wereld.

Van een Noorse die eigenlijk van de Filipijnen komt, tot onze man uit India die cameraman was van Coldplay - Hymn for the weekend (echt waar).

Van de Amerikaanse die zich schaamt voor haar land en dan maar zegt dat ze uit Canada komt, tot de Deen met de snelste schoenen uit de winkel (hij had een loopsessie van 10 minuten , wees maar zeker dat iedereen uit ons hostel het te horen kreeg dat hij is gaan lopen).

Van de Brit die ontslagen was maar nu kan werken tijdens het reizen, tot de Argentijn die in 20 jaar reizen meer dan 120 landen heeft bezocht, 7 talen perfect beheerst en nog 10 andere heel sterk onder de knie heeft.

Van de Hawaïaanse die als werk kledij maakt, tot de Canadese die haar werk heeft opgezegd om even weg van haar gewone leven te zijn.

En vooral de locals, die aan iedereen aantonen dat altijd vriendelijk en lief zijn tegen elkaar, mogelijk is. In welke omstandigheden hun leven zich dan ook afspeelt.

Het maakt mij alleen nog maar warmer om nog veel meer te reizen en mensen te ontmoeten.
    Ik heb er verdorie van genoten.

Geniet nog van enkele sfeerbeelden van de laatste dagen.

Kuta #1

August 3 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

2 dagen in Kuta, en wat voor een dagen.

Vanaf nu nooit meer in een hotel, alleen maar hostels! Typisch dat iedereen hier in de gezamenlijke ruimte zit om connecties te leggen.

Voor onze eerste avond besloten we om met een 5-tal het gezellig te maken aan de bar. Al snel sloten er anderen aan en was er plaats te kort.
    Veel gevarieerde afkomsten. Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Hawai (zelf deels Japans), India, ... Kortom, grote diversiteit. Hoe geweldig is dit?

Na enkele uren, nog op stap geweest naar een club. Was best teleurstellend, dat weten we nu ook weer.

Helaas de dag erna ook afscheid moeten nemen van enkele mensen en verdorie, dat kan ik toch niet goed.

De tweede dag was genieten aan het strand, liet ik een babyschildpad vrij en opnieuw connecties gelegd met nieuwe mensen.

Het einde nadert stillaan, met dit als voorlaatste post (denk ik), maar wat een geweldige reis is dit geweest.

Wie kan raden wat Ina, onze Hawaïaanse, wou leren zeggen in het West-Vlaams op het eerste filmpje?

Ik kan het raden!🤣

8/4/22Reply

Je hebt de afgelopen weken veel gezien wat jou altijd zal bijblijven, ontdekkingen gedaan en mooie vriendschappen opgebouwd. Afscheid nemen hoort er jammer genoeg ook bij. Wát een verrijking voor jezelf!

8/4/22Reply

Sanur & Uluwatu

August 1 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

In Nasur en Uluwatu was het vooral op strand te doen.

Gezwommen, gezond... --> grapje verbrand (eerste keer in 3 weken!! Wel direct erg genoeg voor die 3 weken)

In Uluwatu ook gesurfd. Mijzelf toch verbaasd om enkele grote golven te nemen. Dat na 3 sessies, toekomstig Belgisch kampioen?

We hebben ook de Kecak fire dance meegevolgd. Een soort Hindoestaans liefdesverhaal waar één van de twee wordt ontvoerd door een demoon. De ander probeert ze te bevrijden. Best indrukwekkend hoor!

Morgen vertrekken we naar onze laatste stad, Kuta.

Tot de volgende!

Nusa Penida

July 30 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Ubud sloten we af met een geweldige wandeling door rijstvelden. Zonder rijst. Kan gebeuren.

We reisden door naar het eiland Nusa Penida, waar er prachtige stranden/uitzichten/natuurfenomenen zijn.

Na heel wat op de brommer rijden, op slechte banen (ik wil niemand meer horen klagen over de wegen in België, echt niet), heel wat spectaculaire uitzichten gezien.

Kelingking beach
    Grote rots in de zee. Natuurlijk veel mooier dan dat ik dit hier verwoord. De foto doet zelf geen eer aan hoe prachtig dit was.
    Je kon ook naar beneden klimmen naar een helder wit strand. Op sommige plaatsen was het via rotsen die bijna in 90 graden stonden. Ik weet dat het overdreven klinkt, maar geloof mij als ik zeg dat dit niet het geval was.

Het heeft mij bloed, zweet en mijn witte t-shirt gekost (sorry mama, die is niet meer wit...), Maar wat een prachtig zicht daar beneden. Het koele water maakte het een hemelse verfrissing. Maar niet te ver in zee, de 6-7 meter golven waren niet veilig.

Broken beach
    Rots in de zee. Beetje Etretat achtig. Hemels blauw water. helaas niet mogelijk om dicht bij het water te komen. Wel prachtig.

Crystal bay beach
    Mooi strand, weinig volk, zeer aangenaam water. Mooie manier om onze uitstappen af te ronden op deze dag.

Tot de volgende!

✌️

Wauw, wat een uitzichten!

👍

😍

Ubud #2: Batur!

July 28 in Indonesia ⋅ ⛅ 16 °C

Terima kasih Ubud!

Quad
    Op onze tweede dag Ubud gingen we rijden met een quad. Mijn eerste keer, moest het draaien toch nog wat gewoon komen.

Waterval
    Daarna bezochten we een prachtige waterval, waar toch heel wat volk stond aan te schuiven. Alles voor een Instagram-foto, niet waar? (Ook al zijn wij ook schuldig)

Batur
    De volgende nacht was voor mij een vroegen. Om 2u30 werd ik opgehaald om Mount Batur te beklimmen. Daar gingen we een prachtige zonsopkomst zien.

Het was een hele beklimming in het donker. Met een zaklamp tjolden we naar boven. Met een paar duizend denk ik. Het voelde echter niet zo veel aan, we hadden enorm veel plaats.

Het weer zat ons allesinds goed mee. Geen wolkje aan de lucht. Om 6u20 was het zover: de zonsopkomst! Ik heb er al veel gezien, maar deze draagt toch wel de kroon voor mij.

Het was een enorm aangename tour met een leuke bende. Een nieuw 'maatje' Guen gemaakt uit Noorwegen, maar komt eigenlijk uit de Filipijnen (misschien kan zij tips geven voor wanneer ik in Noorwegen rondtrek?).

Varia
    Later nog veel gewandeld tussen palmbomen, rijstvelden, gewoon adembenemend.

Morgen nog 1 dag Ubud, dan reizen we door naar Nusa Penida.

Tot later

Ziet er zalig uit!

prachtig

Wat een reis!

Ubud #1: Monkey Forrest

July 26 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Te grote plannen in deze stad om in 1 bericht te plaatsen. Alles van Ubud zal waarschijnlijk opgesplitst worden in verschillende footprints.

Vandaag kwamen we aan in Ubud, waar we in een prachtig hotel verblijven. Na even rust besloten we naar monkey Forest te gaan.

Zoals de naam het zegt, een bos vol apen. 1089 om precies te zijn (ja ja, echt zelf geteld!). Best agressief en vrij grote dieven. Maar voor wat eten willen ze gerust met iemand op de foto. Geweldig!

De dag afgesloten in een bar 'why not' waar een band klassiekers speelde. Fantastisch!

Na nog maar 1 dag, is dit al mijn favoriete stad. Op naar morgen!

✌️

Er is er hier eentje jaloers hoor!😉

7/26/22Reply

funny! Herkenbaar in die Aziatische landen.

Mooi hé!

Canggu

July 25 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Onze eerste stad in Bali. Wat een wereld van verschil met Java. Dit is pas genieten.

In het kort wat we deden:

Surfen (zeer lastig, maar leuk!), zwemmen, markten bezoeken, zonsondergangen zien, tempels bezoeken, gaan eten, ... .

Dit deden we allemaal via een scooter. Heel stressvol, want er zijn hier geen regels op gebied van voorrang. Als er iemand een gaatje ziet op een kruispunt, dan glippen ze erdoor, de anderen moeten maar remmen.

Bij nader inzien zijn er gewoon geen regels. Rood licht? Toch rijden ze erdoor. Waarom op het juiste vak rijden als je tussen 2 vakken kan? Enzovoort.

Hele ervaring, but we made it!
    Morgen vertrekken we naar Ubud voor 4 dagen.

PS: wie vindt de fout op de laatste foto? (alhoewel dat het met context geen fout is, maar ssht)

zalig om te zien! Enjoy!

7/25/22Reply

Dat ziet er lekker uit! Je mag dat dan eens voor ons maken ''s middags

7/25/22Reply

hmm eens vragen aan 't oud gemeentehuis of ze dat kunnen maken

Bromo & Ijen

July 23 in Indonesia ⋅ ⛅ 15 °C

De afgelopen 3 dagen zaten vol avontuur.

We gingen samen met onze gids naar een theeplantage, waar we ook mochten proeven van het hart van een lam. Nooit meer.

We reden door naar een klein dorpje dicht bij de vulkaan Bromo. Het was daar een stuk kouder dan dat we al gehad hebben. Dikke kledij dus.

We stonden om 2u30 op om de zonsopgang te bewonderen. Het zag er bewolkt uit, maar net op tijd waren er opklaringen. Inzoomen op de foto, want ook de sterren zijn zeer duidelijk.

Daarna beklommen we de vulkaan Bromo. Niet echt zo lastig, we werden vrij hoog afgezet. Na een tiental minuten wandelen in zwart zand en een kwartier lang trappen afleggen, kwamen we aan op de top.

Fenomenaal was het. Veel rook en vooral ook veel lawaai. Hij is namelijk nog actief. Redelijk wat afstand afgelegd om de krater van verschillende hoeken te zien. Impressionant!

De dag erop stonden we opnieuw op om de Ijen te beklimmen. Opnieuw een vulkaan van 2250 meter die een krater heeft gevuld met sulfur. Dat gaf het een speciale kleur. Een lastige klim deze keer met een toch aardig zicht.

Ondertussen zijn we onderweg naar Bali. Hopelijk binnenkort nog veel meer te vertellen!

Malang

July 20 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Een korte footpring!

Na opnieuw 7 uren op de trein vanuit Jogjakarta, verblijven we 1 dag in Malang. Er is niet echt iets speciaals hier, maar het is de perfecte plaats om onze tocht naar de Gunung Bromo te beginnen!

Ze hebben wel het gekleurde dorp, waar ze ons probeerden in het zak te zetten om dubbele ingang te betalen. Niet gelukt, enorm genoten van deze opvallende plaats.

Om de avond af te sluiten genoten van een geweldige maaltijd met een prachtig zicht.

Morgen vertrekken we op een driedaagse tour, dus verwacht jullie dan maar op een uitgebreid verslag.

Tot dan!

Zulke kleurrijke huisjes!

7/20/22Reply

pizza's pepperoni met agua caliente !

mooi uitzicht!

Yogyakarta, Borobudur & Prambanan

July 19 in Indonesia ⋅ ☁️ 27 °C

Na een lange treinreis van 7u30 min, kwamen we vanuit Bandung aan in Yogyakarta (of Jogjakarta, tis allemaal juist).

Vanaf het begin was er al een heel andere sfeer dan de vorige twee steden. Het was een stuk rustiger, minder chaos een vooral aangenamer.

Ons hotel was zeer luxueus. Zeer netjes, mooie groter kamer, geweldige service en ze deden onze was! Enkel een zwembad ontbrak, maar dat is vanaf onze volgende bestemming.

Wanneer we de stad verkenden, werd het snel duidelijk dat hier meer mensen Engels konden. We gingen met veel inwoners in gesprek. Toch een vriendelijk volkje hoor!

We bezochten heel wat winkels, waaronder ook een 'typisch marktje' zoals ze zelf zeiden. 100'den kleine winkeltjes heel dicht op elkaar, waar ze eigenlijk allemaal hetzelfde verkopen.
    Enkele spullen gekocht na hevig afdingen. Ze vinden dat daar leuk, dat afdingen.

We werden aangeraden om geen eten te nemen van straatkarretjes, omdat onze maag dat niet zou aankunnen. Toch gedaan, leuke avond gehad met enkele locals and still alive 'n kicking!

Op de laatste dag bezochten we twee tempels: Borobudur en Prambanan. Prachtig. Ik was echter teleurgesteld dat we Borobudur niet op mochten lopen wegens schade, daardoor was het toch een stuk 'minder' indrukwekkend.

Prambanan waren enkele tempels bij elkaar, 3 voor Goden en 3 voor dieren. Enkele studenten kwamen de oorsprong verhalen vertellen in hun beste Engels als schoolopdracht. Zo hebben we toch bijgeleerd!

Vanavond trekken we naar Malang, opnieuw met een lange treinreis. Daar gaan we de Gunung Bromo beklimmen. Iets waar ik enorm naar uitkijk!

Wauw! Dat ziet er fantastisch uit

mooie foto!

🤩