Satellite
Show on map
  • Day 9

    Pingvinen på plats!

    March 13, Baltic Sea ⋅ ☁️ 2 °C

    Det är alltid en härlig känsla, som infinner sej på dag 3 på en ny resa.
    Det är då själen har hunnit ikapp kroppen och man är mentalt närvarande på platsen man infinner sej på. Dvs ombord -i min hytt -i byssan -med besättningen.

    Då båten är iväg i en månad, så är kockens ansvar att se till att vi har proviant med oss för hela tiden.
    Kosten skall vara varierande och näringsriktig, måltiderna bör vara dagens höjdpunkter.
    Jag kom ombord en torsdag och båten lämnade kaj på måndan.

    Min avlösande kollega hade beställt det mesta, så jag skulle "bara" tilläggsproviantera.
    Ex närmar sej påsken och jag behöver påskpynt etc. Hittade påskpynt men inga påskblommor.
    Man behöver tänka på högtidsdagar, födelsedagar etc för hela månaden.
    En båt är ett samhälle i miniatyr. Där vi har med allt ombord, inget att förglömma.

    Foton från första expeditionen med denna båt september 2023.
    Read more