Joined July 2017 Message

Work, work, work

December 4, 2019 in France ⋅ ⛅ 3 °C

Efter en härlig helg i Genève blev det tre dagars hårt arbete för U och A åkte hem. Möten från 9-19 i dagarna tre med härligt långa presentationer levererade på knagglig frenglish... yay! Kommer inte sakna vårt ”the Shining Hotell” men det var kul att träffa kollegor från hela världen!

Ikväll bär det av hemåt via Bryssel med en mild förkylning i bagaget... så redo!

Raclette och mera minnen

December 1, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 4 °C

Vår inställda fredagsmiddag blev nu äntligen av, vi tog en taxi till Coppet där Annika och Yves bor med Luca och Zoe. Karins dotter Elodie bor också där för tillfället. Och Aldo the dog.

Vi fick en härlig raclettemiddag och Ulrika och Annika lyckades dra fram en del intressanta historier ur arkiven.., till Annikas barns stora glädje! En kort diskussion om #metoo piggade upp och visade på en del skillnader i synsätt mellan schweizare och svenskar...

Mätta och belåtna fick vi skjuts ”hem” till Divonne igen där en mycket smal säng i ett mycket varmt rum var redo att ge oss en del sömnmässiga utmaningar.

Mfufu and the Rooster

December 1, 2019 in Switzerland ⋅ 🌧 3 °C

Efter en god frukost i vår lilla lya, ännu ett gatlopp för att ta oss ut (nu var det knattar som sprang) samt en promenad i regnet tog vi en kaffe innan lunch med Pamela aka Mfufu på Chez Philippe. Ännu fler gamla minnen och många skratt, Anders blev godkänd och vi åt ytterligare en magiskt god måltid!

Vi hämtade sen upp vårt bagage och tog en kamikazetaxi till Divonne. Där lyckades han köra helt fel så vi hamnade i nån form av återvändsgränd; Ullis fick användning för sina arga franska ord innan vi tog väskorna och gick sista biten... till Grand Hotel du Divonne, en ganska bedagad primadonna i vackra omgivningar.

La Garçonnière

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 4 °C

Johanna och Erik lurade med oss på gayklubben Garçonnière då en kollega till dem skulle uppträda där - vi som skulle ta en tidig kväll...

Showen var kanske inte direkt prisvinnande men underhållande... vi tog oss i kragen vid 2-tiden och lämnade J & E bland paljetter och fjädrar och ska nu sova sött!Read more

Gammal vänskap rostar aldrig

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 5 °C

Vi mötte upp Johanna och Erik på La Clemence för ett par drinkar - utanför sprangs det fortfarande men vi fokuserade på gamla minnen och på att få språken att synka då Erik inte är bäst på engelska och Anders franska är något begränsad. Det gick faktiskt ganska bra!

Vi drog vidare till Café Bourg du Four (det sprangs än, nu med nummerlappar uppe på 47000-talet). En god middag med många skratt och ännu mer nostalgi. En liten födelsedagssång fick vi till också till Anders stora glädje!

Gatlopp

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 8 °C

Idag och imorgon går loppet Course de l’Escalade i gamla stan. Med en repa precis utanför vår dörr - Lech vår 100-årige värd är måttligt imponerad... och det var lite småspännande att försöka ta sig hem med hopp över liten avspärrning och ”luckrush”... Nu ska här sovas middag, man blir trött av sportande (den rätt rediga lunchen kan också spela in).Read more

Födelsedagslunch

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 7 °C

Ulrika lotsade oss vant genom Genèves gator för en lunch Café de Paris. Klassiskt. Inget knussel. En sak på menyn. Välj bara stekgrad.....🥩

Home sweet home

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 4 °C

Nostalgitrip deluxe när vi promenerade upp till Champel och rue de l’Athenée 21 där U bodde ett par år. Vi strosade även förbi favvobageriet och diverse andra gamla stamställen.

Bonne anniversaire André!

November 30, 2019 in Switzerland ⋅ ☀️ 1 °C

Vi firade ju in Anders lite redan på sena kvällen/tidiga morgonen med de glada tyskarna (vilket kändes av lite senare på morgonkvisten när det var dags att stiga upp...) - nu blev det lite mer ordnat med flagga, skönsång och paket samt utan ginochtonics!Read more

En kväll med fondue

November 29, 2019 in Switzerland ⋅ ☀️ 7 °C

Ut i gamla stan för lite mat. Hamnade på en rustik restaurang där tiden stått stilla; le Café des Antiquaires, där det serverades en ostfondue från himmelriket! Underbara U fick feeling (läs minnesbilder från förr) och beställde in Griottes - körsbär i sprit, vilket gjorde oss till BFF med Anna och Konstantin. En lååång kväll blev tidig lördag innan vi landade i sängen.Read more

Never miss updates of Anders Hultgren with our app: