February - March 2019

Damm Sticky

February 21 in New Zealand ⋅ 🌧 22 °C

Van Coroglen naar Hahei. Slechts 24 Km. Slecht geslapen dus rot humeur. Het heeft geregend en ik had de tent niet dicht gedaan. Humeur beneden het vriespunt. Slaapzak nat, matje nat.
    Karin maar vertelt dat ze mij even met rust moet laten.
    Alles dus nat ingepakt en om 10:00 op de fiets. Geen fijne weg. Gelukkig maar weinig kilometers. Iets voor 12 rijden we Hahei binnen, komen we onderweg naar de camping de duikshop tegen. Gelijk informeren of we kunnen boeken. Dat kan alleen is niet zeker of er gedoken kan worden i.v.m. de zeegang. Een uitloper van een huricane kan roet in het eten gooien. Morgen ff checken om 9 uur. Tot morgen.
    Ingecheckt bij de camping voor 2 nachten.
    De natte spullen in de zon te drogen gelegd en de ketting van m'n fiets gaan schoonmaken. Ondanks dat hij nu redelijk schakelt zint mij de kromme derailleur niet. Ik leen de baco van Karin en sloop de derailleur er af, buig met behulp van de baco de kooi wat rechter. Maar helaas hij blijft schreef t.o.v. de cassette.
    Nou zit er ook wel veel speling op de as waar mee je hem aan het frame schroeft. Versleten!
    Na 15 jaar toch maar een frisse bestellen thuis.
    Karin heeft suikers tekort dus ook een kort lontje.
    Nadat we bij het veel te kleine winkeltje veel te duur hebben ingekocht. Eten we een boterham.
    We besluiten langs het strand naar Cathedral Cove te wandelen. Karin zet er flink de pas in. Ik heb ff genoeg van haar humeur en laat haar maar lopen. Dan is het te ver lopen op 2 boterhammen en besluit ze op de fiets te gaan. Het lijkt mij beter dat ze dat ff alleen doet.
    Nou ben ik toch ook wel geïnteresseerd in die cove en besluit 10 min later om ook te gaan kijken. Bijna op de top bij de parkeerplaats kom ik haar al tegen.
    Nog te ver lopen. Zij suist naar beneden ik kruip nog even een paar meter omhoog. Wel een mooi uitzicht bij de parkeerplaats.
    Op de camping is haar humeur bijna weer de oude en de mijne ook.

De pas op

February 20 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

En door het regenwoud. Vanmorgen gestart in Thames langs de prachtige kustweg naar Tapu daar de afslag naar Coroglen.
    De rit langs de kust was heel mooi. De km gleden onder onze banden door. In 50 minuten stonden we in Tapu.
    Onderweg gestopt voor een koffie. Een winkel van sinkel. Er was van alles te koop, ook een flat white zij het van nescafe. De Chineze eigenaar sprak dus geen Engels. Wel handen en voeten. Gelijk maar cachettes met waspoeder, nieuwe sunblocker en insecten repellant gekocht.
    17 Km gehad 27 Km te gaan. En wat voor Kilometers.
    De eerste 6 Km naar de Water Gardens waren geasfalteerd en klimmen. Viel me mee ik heb er zin in
    15 $ entree pp voor de Water Gardens is ons toch wel te gortig. Er is een café anex winkel bij. En daar serveren ze volgens het bord een "Dam good coffee" En eerlijk is eerlijk de koffie was "Damm good". En oudere Dame kwam ons vertellen dat Dam Good Coffee met één M komt doordat hier vroeger voor de houtkap een dam werd gebouwd, vandaar.
    Na de Water Gardens werd de weg onverhard en steiler. 10 Km klimmen op gravel pfffff......
    Ondanks 38 tanden voor en 30 tanden achter, krijg ik het zwaar. Karin dieselt lekker verder. Gelukkig mag ik af et toe ff bijkomen, de schat.
    We rijden midden door het regenwoud. Had ik schitterend al gebruikt? Dan nog maar een keer.
    SCHITTEREND! !
    Imposant. Ongelovelijk en onvergetelijk.
    Na 4 Km klimmen komen we bij een Square Kauri. Ik rijd er zo voorbij, Karin dus niet, die kijkt nog even om op het bord langs de weg. Staat maar aan één kant van de weg aangegeven.
    Hij is onmeunig dik en hoog die boom.
    We moeten een stuk klimmen om bij het platform bij de voet van de boom te komen. Hij is echt gigantisch, omdat ik mijn spiegelreflexcamera niet mee heb behelp ik mij maar met de panorama functie van mijn telefoon.
    Na nog 6 gruwelijke kilometers en wat stofhappen van passerende auto's komen we eindelijk op de top van de pas.
    Nu gaat het bergafwaarts. Soms met 30 Km/h naar beneden met volle bepakking op gravel. Ik vind dat ik beter afdaal maar Karin heeft de grotere ballen en dus sneller.
    De 44 Km zitten er op. Weer een prachtige rit zelfs met 10 gruwelijke Kilometers.

Dickson Holiday Park

February 19 in New Zealand ⋅ ☀️ 24 °C

Na een week op een matje met zere armen, nekken en ruggen, trakteren wij onszelf op een carvan. Karin heeft op Rankers Camping NZ Dickson Holiday Park uitgezocht zij verhuuren carvans.
    Zoals wel vaker in Nieuw Zeeland beland je soms in de jaren 50-60, zo ook nu.
    Schitterend!
    Onze carvan is zo'n exemplaar uit de jaren 60. Net als de rest op de camping.
    Ondanks dat het oud is is het goed onthouden. De douche is heerlijk en het zwembad ook.
    Karin en ik zijn eerst maar gaan zwemmen. Lekker fris. We hebben ook nog ff geoefend met het masker leeg blazen voor de duik van komend weekend. Karin had daar eigenlijk geen zin in maar ik vind het belangrijk voor haar veiligheid. Eenmaal geoefend was ze er toch wel content mee.
    Karin is wijn aan het halen en ik ga koken.

Eindelijk een Trail

February 18 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Vannacht dus weer in etappes geslapen. Veel gedroomd. Wordt 2x wakker als Karin mijn arm wegduwt. Vind ze niet lekker in d'r gezicht 😀 Val dus toch nog ff in slaap zere rug, schouders en constante slaap in de arm waar je op ligt.
    Half acht er uit geloof ik. Besluit om in plaats van de douche een duik in het zwembad te maken. Heerlijk rustige camping ben de enige.
    Het inpakken gaat steeds beter ik loop nu nog maar een 15 min achter.
    Nadat we het iCentre hebben bezocht wandelen we half rond de mijnschacht waar goud werdt en wordt gewonnen.. Tjemig wat diep wel honderd meter schat ik. Nee 500 verbetert Karin mij. Nog tjeemiger.
    Dan beginnen we aan mijn eerste trail de Waihi Rail Trail. Die begint bij Waihi Station. Een museum spoorlijn.
    Het is een gravel track maar goed onderhouden. Het loop helemaal langs de rivier de ..... en door het bos. Op sommige stukken kom je nog delen tegen van oude mijn installaties.
    Halverwege wandelen heerlijk we de door de gorge en dan de spoortunnel van 1100 meter. De loop zou 1:30 duren wij doen hem in nog geen uur.
    Eindelijk is geen "Hard Shoulder" wel loopt de HW parallel met de Trail. Maar ja dat hoor je niet op de foto's.
    Om vijf uur kan ook zes geweest zijn komen we op de Camping aan. Ik had zalm met spaghetti willen koken maar deze camping heeft geen keuken. Dan maar fish and chips. Alleen maar afhaal. Das balen. Op de hoek zit een Mac. Niet gezellig wel WiFi.
    Morgen deel 2 naar Thames.

Naar Waihi

February 17 in New Zealand ⋅ ⛅ 22 °C

De afgelopen dagen Weinig Wifi en ik was een beetje grieperig.
    Vandaag weer fris en fruitig.
    Om 6 uur d'r uit. Karin heeft dan 15 min later alles al ingepakt. 😨 Ik ben dan nog zeker een half uur langer bezig. Gelukkig heeft Karin nog kompasie met mij.
    Om 8 uur dan toch op de fiets. Het is lekker fiets weer vandaag en we trappen lekker weg langs de highway. Dan maar door rijden naar Waihi en omdat zo lekker gaat stel ik voor om een omweg te maken naar Waihi Beach.
    Daar aangekomen ff lekker met je poten in de zee.
    Nog maar 17 Km. Na ongeveer 3 Km klimmen zit het ergste er op voor vandaag.
    Om 13:30 komen we aan op Waihi Motor Camp. Mooie rustige camping gerund door Maori.
    We zetten onze tenten op op een vlak stuk naast het zwembad.

Tauranga --------> Omokoroa

February 15 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Ik loop vreselijk achter. Karin natuurlijk niet dus ik verwijs naar haar footprint. Ze schrijft sowieso beter 😁
    Gelukkig heb ik de foto's nog.