Deel 3

June 12, 2023 in Scotland ⋅ ☁️ 20 °C

Om bij Doune castle te komen reden we over een heel smal weggetje om op de parkeerplaats te komen.
    Helaas stond het kasteel deels in de steigers maar dat hield ons niet tegen.
    We kregen zelfs een audio tour mee zodat we nog meer konden horen over het kasteel. Het was een hele leuke verrassing dat Jamie (de hunk van de serie) ook een deel had ingesproken over de scènes van outlander naast de standaard audio tour.
    Onderweg nog even op de trap een foto gemaakt waar Claire gestaan had 🥰
    In het kasteel was er weer veel te zien en te horen over de tijd dat de kasteel eigenaren hier woonden. En een aantal ruimtes hadden ook wat aankleding.
    Toen weer doorgereden naar onze eindbestemming van vandaag Edinburgh.
    Het was nog een flinke reis met onderweg voor het eerst tanken. Zo fijn een diesel auto, en nog fijner dat het een automaat is met cruise control.
    Hoe dichter we bij ons hotel kwamen hoe drukker het werd. Op weg naar de parkeerplaats en het hotel.
    Weer een goede kamer met dikke ramen, dus van buiten hoorde je geen geluiden.
    Inmiddels hadden we flink honger en gingen op zoek naar een plek om te eten.
    Tegenover ons hotel zagen we een restaurant met Roti erop. Dat klonk wel heel goed!
    We kregen in eerste instantie een tafeltje voor 2 personen.
    Maar toen we ons gerecht bedoeld om te delen met 2 personen bestelde werd de tafel naast ons erbij geschoven om de pan op te zetten.
    Wel grappig, dit restaurant schonk geen alcohol maar je mocht wel je eigen fles meenemen en daar drinken. Kreeg je zelfs nog een glas van ze.
    Het eten was super lekker! Niet te pittig maar wel pittig genoeg en vol smaak!
    Na het eten gingen we nog een rondje door Edinburgh lopen.
    We wisten niet waar we kijken moesten, zo mooi en veel!
    Edinburgh lijkt wel 1 grote kasteelmuur met bruggen en prachtige huizen. Wauw!
    We waren inmiddels doodmoe en gingen terug naar het hotel.
    Daar dronken we nog een portje, keken tv en gingen slapen.
    Wat een super dag was dit!